Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Primární trikuspidální regurgitace vzniklá v důsledku tupého traumatu hrudníku při autohavárii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F09%3A3945" target="_blank" >RIV/00216208:11110/09:3945 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00064165:_____/09:3945

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Primární trikuspidální regurgitace vzniklá v důsledku tupého traumatu hrudníku při autohavárii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traumatická trikuspidální regurgitace bývá považována za vzácnou komplikaci tupých nepenetrujících poranění hrudníku. V posledních desetiletích je však popisován nárůst její incidence. Nejčastější příčinou traumatického poranění trikuspidální chlopně jsou autonehody a zvýšené procento aut vybavených airbagy, které se mohou na mechanismu poranění podílet. Nárazem na hrudník může dojít k různým typům postižení závěsného aparátu chlopně; dominuje ruptura šlašinek následovaná rupturou papilárních svalů a roztržením cípů. Klinický obraz tak může být velmi rozmanitý: od akutního pravostranného srdečního selhání až po asymptomatický průběh.

  • Název v anglickém jazyce

    Primary tricuspid regurgitation resulting from blunt chest injury sustained in a car accident

  • Popis výsledku anglicky

    Traumatic tricuspid regurgitation is generally considered a rare complication of blunt non-penetrating chest injury. However, its incidence has been reported to be increasing in recent decades. The most common cause of tricuspid valve trauma injury are road accidents and the higher proportion of car equipped with airbags, with the latter potentially contributing to the mechanism of injury. Impact to the chest may result in various types of the valve chordae, dominated by chordal rupture followed by papillary muscle rupture, and cusp tear. The clinical pattern may thus be most varied?from acute right-heart failure to an asymptomatic course.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FA - Kardiovaskulární nemoci včetně kardiochirurgie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cor et Vasa

  • ISSN

    0010-8650

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11-12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus