Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Supervize a mentoring v ošetřovatelství - koncepty podporující profesionální rozvoj a identitu sester

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F15%3A10297083" target="_blank" >RIV/00216208:11110/15:10297083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Supervize a mentoring v ošetřovatelství - koncepty podporující profesionální rozvoj a identitu sester

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek přednáší na teoretické rovině ukotvení a vzájemné vymezení pojmů mentoringu a supervize jako konceptů zprostředkovávajících v posledním desetiletí profesionální rozvoj sester. Zatímco mentoring je v českém ošetřovatelském kontextu již ukotven,koncept supervize se začíná postupně etablovat a hledá uplatnění v klinické praxi. V textu článku se zaměříme na konceptualizaci těchto pojmů a zejména problematiku vzájemného vymezení konceptu mentoringu a (klinické) supervize v kontextu ošetřovatelstvítak, jak jsou pojímány nejen v zahraniční ošetřovatelské perspektivě, ale také rozvíjeny v posledním desetiletí třetího milénia v ČR. Předkládaný příspěvek je založen na teoretickém zpracování problematiky a integraci poznatků tematicky a obsahově relevantních, zejména zahraničních textů. Vyhledávaly jsme pomocí elektronických vyhledávačů přístupných pro Univerzitu Karlovu v Praze (např. ProQuest, The Pub Med, CINAHL).

  • Název v anglickém jazyce

    Supervision and mentoring in nursing - Concepts supporting professional development and indentity nurses

  • Popis výsledku anglicky

    At the theoretical level this article is aimed at establishing and mutual defining of the terms mentoring and supervision as the concepts facilitating nurse professional education in the last decade. While mentoring has already been established in the Czech nursing context, the supervision concept is beginning to gradually gain ground and searches for the ways of its application in clinical practice. In the article we will focus on the conceptualization of these terms and mainly on mutual defining of the mentoring concept and of (clinical) supervision in the nursing context, in which they have been used in nursing in abroad, as well as developed in the Czech Republic during the last decade of the third millennium. This article is based on the theoreticelaboration of the issue and integration of the thematically and contextually relevant knowledge, mainly from foreign texts. We were searching those texts by means of electronic browsers accessible for the Charles University in Prague (f

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Florence

  • ISSN

    1801-464X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    23-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus