Experience with Teaching Different Modeling Techniques on the example of Glucose Insulin Regulation Model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F20%3A10425599" target="_blank" >RIV/00216208:11110/20:10425599 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/EMBC44109.2020.9176535" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/EMBC44109.2020.9176535</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EMBC44109.2020.9176535" target="_blank" >10.1109/EMBC44109.2020.9176535</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experience with Teaching Different Modeling Techniques on the example of Glucose Insulin Regulation Model
Popis výsledku v původním jazyce
In order to teach different modeling techniques we demonstrate equation-based, block-schema based, compartment and component-based modeling using acausal and object-oriented modeling language - Modelica. Hands-on implementation using all these techniques and comparing them towards same system (in our case glucose-insulin regulation) we teach pros and cons of each technique. Equation-based or block-schema based may be rapidly implemented from literature. However, compartment based or component-based models brings better understanding of modeled reality. When students have such experience, they tend to assess published papers more critically and do more complex system analysis.
Název v anglickém jazyce
Experience with Teaching Different Modeling Techniques on the example of Glucose Insulin Regulation Model
Popis výsledku anglicky
In order to teach different modeling techniques we demonstrate equation-based, block-schema based, compartment and component-based modeling using acausal and object-oriented modeling language - Modelica. Hands-on implementation using all these techniques and comparing them towards same system (in our case glucose-insulin regulation) we teach pros and cons of each technique. Equation-based or block-schema based may be rapidly implemented from literature. However, compartment based or component-based models brings better understanding of modeled reality. When students have such experience, they tend to assess published papers more critically and do more complex system analysis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
30502 - Other medical science
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
42nd Annual International Conference of the IEEE Engineering in Medicine & Biology Society (EMBC)
ISBN
978-1-72811-990-8
ISSN
1557-170X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
6024-6027
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
United States
Místo konání akce
Montreal, QC, Canada
Datum konání akce
20. 7. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—