Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experience with Teaching Different Modeling Techniques on the example of Glucose Insulin Regulation Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F20%3A10425599" target="_blank" >RIV/00216208:11110/20:10425599 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/EMBC44109.2020.9176535" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/EMBC44109.2020.9176535</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EMBC44109.2020.9176535" target="_blank" >10.1109/EMBC44109.2020.9176535</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experience with Teaching Different Modeling Techniques on the example of Glucose Insulin Regulation Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In order to teach different modeling techniques we demonstrate equation-based, block-schema based, compartment and component-based modeling using acausal and object-oriented modeling language - Modelica. Hands-on implementation using all these techniques and comparing them towards same system (in our case glucose-insulin regulation) we teach pros and cons of each technique. Equation-based or block-schema based may be rapidly implemented from literature. However, compartment based or component-based models brings better understanding of modeled reality. When students have such experience, they tend to assess published papers more critically and do more complex system analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Experience with Teaching Different Modeling Techniques on the example of Glucose Insulin Regulation Model

  • Popis výsledku anglicky

    In order to teach different modeling techniques we demonstrate equation-based, block-schema based, compartment and component-based modeling using acausal and object-oriented modeling language - Modelica. Hands-on implementation using all these techniques and comparing them towards same system (in our case glucose-insulin regulation) we teach pros and cons of each technique. Equation-based or block-schema based may be rapidly implemented from literature. However, compartment based or component-based models brings better understanding of modeled reality. When students have such experience, they tend to assess published papers more critically and do more complex system analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30502 - Other medical science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    42nd Annual International Conference of the IEEE Engineering in Medicine &amp; Biology Society (EMBC)

  • ISBN

    978-1-72811-990-8

  • ISSN

    1557-170X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    6024-6027

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

  • Místo vydání

    United States

  • Místo konání akce

    Montreal, QC, Canada

  • Datum konání akce

    20. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku