Metodika práce s dětmi a dospívajícími v oblasti digitální závislosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F24%3A10493495" target="_blank" >RIV/00216208:11110/24:10493495 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika práce s dětmi a dospívajícími v oblasti digitální závislosti
Popis výsledku v původním jazyce
Tato publikace se zaměřuje na práci s dětmi a dospívajícími v oblasti digitální závislosti, poskytuje komplexní přehled o diagnostice, prevenci a léčbě tohoto problému. Digitální závislost představuje vážný problém, který může mít negativní dopad na fyzické a duševní zdraví jedinců, jejich sociální vztahy a akademický výkon. V diagnostické části metodika zdůrazňuje důležitost včasného rozpoznání rizikového a závislostního chování pomocí různých screeningových nástrojů, jako jsou Internet Addiction Test (IAT), Dotazník hraní digitálních her (DHDH) a Dotazník na sociální sítě (BSMAS). Tyto nástroje umožňují identifikovat míru závislosti a souvisejících problémů, jako je úzkost nebo deprese. Prevence digitální závislosti zahrnuje vzdělávací programy zaměřené na rodiče, které jim pomáhají rozpoznat varovné signály a poskytují strategie pro řízení používání technologií jejich dětmi. Programy pro rodiče zahrnují techniky zlepšení komunikace, podporu zdravých návyků a alternativních aktivit, které snižují závislost na digitálních technologiích. Léčebný plán a terapeutické intervence zahrnují individuální, skupinovou a rodinnou terapii. Tyto intervence jsou zaměřeny na identifikaci a změnu dysfunkčních vzorců chování, posílení rodinné koheze a komunikace, a prevenci relapsu. Metodika také zdůrazňuje důležitost motivačních rozhovorů, které podporují vnitřní motivaci klientů ke změně jejich chování a dosažení zdravějšího životního stylu. Celkově si tato metodika klade za cíl poskytnout komplexní rámec pro práci s dětmi a dospívajícími v oblasti digitální závislosti, zdůrazňuje multidisciplinární přístup a potřebu spolupráce mezi klienty, rodiči, školami a odborníky. Díky tomu mohou být vytvořeny efektivní intervence, které přispějí k redukci digitální závislosti a podpoře zdravého vývoje dětí a dospívajících.
Název v anglickém jazyce
Working with Children and Adolescents in the Field of Digital Addiction
Popis výsledku anglicky
This publication focuses on working with children and adolescents in the field of digital addiction, providing a comprehensive overview of the diagnosis, prevention, and treatment of this issue. Digital addiction represents a serious problem that can have a negative impact on individuals' physical and mental health, social relationships, and academic performance.In the diagnostic section, the methodology emphasizes the importance of early recognition of risky and addictive behaviors using various screening tools, such as the Internet Addiction Test (IAT), the Digital Gaming Disorder Questionnaire (DHDH), and the Bergen Social Media Addiction Scale (BSMAS). These tools help identify the severity of addiction and related issues, such as anxiety or depression.Preventing digital addiction involves educational programs aimed at parents, helping them recognize warning signs and providing strategies for managing their children's use of technology. These programs include techniques for improving communication, promoting healthy habits, and encouraging alternative activities that reduce dependence on digital technologies.The treatment plan and therapeutic interventions include individual, group, and family therapy. These interventions focus on identifying and changing dysfunctional behavior patterns, strengthening family cohesion and communication, and preventing relapse. The methodology also highlights the importance of motivational interviewing, which fosters clients' intrinsic motivation to change their behavior and achieve a healthier lifestyle.Overall, this methodology aims to provide a comprehensive framework for working with children and adolescents in the field of digital addiction, emphasizing a multidisciplinary approach and the need for collaboration between clients, parents, schools, and professionals. This approach enables the development of effective interventions that contribute to reducing digital addiction and promoting the healthy development of children and adolescents.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
30312 - Substance abuse
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů