Účinnost výukového filmu na zlepšení znalostí studentů středních nezdravotnických škol o kardiopulmonální resuscitaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F07%3A00001505" target="_blank" >RIV/00216208:11120/07:00001505 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Účinnost výukového filmu na zlepšení znalostí studentů středních nezdravotnických škol o kardiopulmonální resuscitaci
Popis výsledku v původním jazyce
Znalost kardiopulmonální resuscitace patří k základním dovednostem první pomoci. Její výuce především u mládeže je v ČR věnována soustavná pozornost. Cílem naší studie bylo zjistit faktickou úroveň teoretických vědomostí o resuscitaci a současně účinnostvýukového filmu, který byl zhotoven v rámci Projektu podpory zdraví. Metodika: Byl vypracován jednoduchý dotazník, který zahrnoval 17 otázek prověřujících znalost doporučení pro kardiopulmonální resuscitaci s právě jednou správnou odpovědí. Dotazník bylrozdán studentům středních nezdravotnických škol před shlédnutím filmu a po něm tentýž den. Výsledky byly zpracovány McNemarův chi-kvadrát testem symetrie v tabulce 2x2. Výsledky: Testu se zúčastnilo 796 studentů z 26 tříd, pro další statistické zpracování mohlo být využito 784 párů , t.j. 98,5% dotazníků. Úvodní znalosti byly vesměs velmi nízké (méně než 30% správných odpovědí). Po instruktáži pomocí filmu došlo k statisticky vysoce významnému (p<0,001) zlepšení znalostí ve všech otázk
Název v anglickém jazyce
The effectivity of an educational film in improvement of knowledge of students in cardiopulmonary resuscitation
Popis výsledku anglicky
Knowledge of cardiopulmonary resuscitation (CPR) is essential part of the first aid skill. Constant attention is devoted to education in CPR mainly in adolescents. The aim of our study was to asses the actual level of theoretical knowledge in CPR and theeffectivity of educational film developed with support of National Project of Public Health of Ministry of health of the Czech Republic. Aims and methods: We have developed a simple questionnaire including 17 items with 4 possible answers, just one correct. The questionnaire was distributed to students of middle schools excluding those with medical specialisation. McNemara chi-square test of symmetry was used for statistical evaluation. Results: Total 796 students from 26 classrooms participated, 784 (98.5%) pairs of questionnaires could be used for evaluation. Initial knowledge of CPR was low (usually less than 30% of correct answers). There was significant increase (p<0.001) of correct single answers as well as the total score after
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Praktický lékař
ISSN
0032-6739
e-ISSN
—
Svazek periodika
87
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—