Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An isolated epileptic seizure elicits learning impairment which could be prevented by melatonin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F12%3A43900920" target="_blank" >RIV/00216208:11120/12:43900920 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.yebeh.2011.11.018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.yebeh.2011.11.018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.yebeh.2011.11.018" target="_blank" >10.1016/j.yebeh.2011.11.018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An isolated epileptic seizure elicits learning impairment which could be prevented by melatonin

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We tested the relation between a single short tonic-clonic seizure elicited by flurothyl vapors and changes of learning in Morris water maze (MWM) in Wistar rats. Oxidative stress usually accompanies seizures. Large melatonin doses were applied immediately before and after seizures to test consequences on learning impairment. One hour of hypobaric hypoxia (8000 m) three days prior to the seizure served as an activator of intrinsic antioxidant systems. Learning in MWM (7 days) started 24 h after seizures. Following seizures, latencies in MWM were longer than in controls and were shortened by hypoxia and preventive melatonin application. Melatonin was also applied before hypoxia to influence free radical (FR) production and intrinsic antioxidant activation. Some behavioral characteristics were changed and preconditioning effect of hypoxia was reduced. Melatonin after seizure (150 s and 6 h) had negligible effect. Results allow us to hypothesize about the role of FR and the beneficial eff

  • Název v anglickém jazyce

    An isolated epileptic seizure elicits learning impairment which could be prevented by melatonin

  • Popis výsledku anglicky

    We tested the relation between a single short tonic-clonic seizure elicited by flurothyl vapors and changes of learning in Morris water maze (MWM) in Wistar rats. Oxidative stress usually accompanies seizures. Large melatonin doses were applied immediately before and after seizures to test consequences on learning impairment. One hour of hypobaric hypoxia (8000 m) three days prior to the seizure served as an activator of intrinsic antioxidant systems. Learning in MWM (7 days) started 24 h after seizures. Following seizures, latencies in MWM were longer than in controls and were shortened by hypoxia and preventive melatonin application. Melatonin was also applied before hypoxia to influence free radical (FR) production and intrinsic antioxidant activation. Some behavioral characteristics were changed and preconditioning effect of hypoxia was reduced. Melatonin after seizure (150 s and 6 h) had negligible effect. Results allow us to hypothesize about the role of FR and the beneficial eff

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    ED - Fyziologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Epilepsy & Behavior

  • ISSN

    1525-5050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    199-204

  • Kód UT WoS článku

    000301657900004

  • EID výsledku v databázi Scopus