Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychoeducation for Schizophrenia in the Czech Republic: Curriculum Modification Based on Opinions of Service Users and Providers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F15%3A43909088" target="_blank" >RIV/00216208:11120/15:43909088 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/15:10321180 RIV/00023752:_____/15:43914661

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s40596-014-0234-4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s40596-014-0234-4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s40596-014-0234-4" target="_blank" >10.1007/s40596-014-0234-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychoeducation for Schizophrenia in the Czech Republic: Curriculum Modification Based on Opinions of Service Users and Providers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors examined current knowledge about psychoeducation for schizophrenia in Czech Republic. Methods The authors sent a screening survey to 550 mental health-care facilities and administered a detailed questionnaire to 113 providers of mental health and social services and to 200 service users. The authors also carried out 14 focus groups and 16 individual interviews. Results Forty-six departments provided some type of psychoeducation for schizophrenia; of these, 16 provided family psychoeducation for patients and relatives and 1 provided psychoeducation only for relatives. Service users who received psychoeducation performed significantly better in the test of knowledge than did service users who did not receive psychoeducation. Conclusion The authors propose a service user-driven curriculum based on information delivery followed by skills training. Psychiatrists should learn to explain schizophrenia relapse neurobiology to laypeople and to address relatives' frustrations.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychoeducation for Schizophrenia in the Czech Republic: Curriculum Modification Based on Opinions of Service Users and Providers

  • Popis výsledku anglicky

    The authors examined current knowledge about psychoeducation for schizophrenia in Czech Republic. Methods The authors sent a screening survey to 550 mental health-care facilities and administered a detailed questionnaire to 113 providers of mental health and social services and to 200 service users. The authors also carried out 14 focus groups and 16 individual interviews. Results Forty-six departments provided some type of psychoeducation for schizophrenia; of these, 16 provided family psychoeducation for patients and relatives and 1 provided psychoeducation only for relatives. Service users who received psychoeducation performed significantly better in the test of knowledge than did service users who did not receive psychoeducation. Conclusion The authors propose a service user-driven curriculum based on information delivery followed by skills training. Psychiatrists should learn to explain schizophrenia relapse neurobiology to laypeople and to address relatives' frustrations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FL - Psychiatrie, sexuologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Academic Psychiatry

  • ISSN

    1042-9670

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    186-190

  • Kód UT WoS článku

    000351433800011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84924937594