Chapter 2 - Developmental Considerations in Bipolar Disorder
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F18%3A43918098" target="_blank" >RIV/00216208:11120/18:43918098 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1016/B978-0-12-815310-9.00002-2" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/B978-0-12-815310-9.00002-2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-815310-9.00002-2" target="_blank" >10.1016/B978-0-12-815310-9.00002-2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Chapter 2 - Developmental Considerations in Bipolar Disorder
Popis výsledku v původním jazyce
In this chapter, we discuss contemporary knowledge concerning the manifestations, development, risk factors, prodromes, and neuropsychological findings of bipolar disorder (BP) in children and adolescents. Because this topic has been widely discussed, we have attempted to review the available literature critically and evaluate contradictory findings. Major controversies include the relationship between BP and attention-deficit hyperactivity disorder, the prevalence of mania in childhood, and diagnostic challenges, the problem of irritability, and the diagnosis of disruptive mood dysregulation disorder. The latter condition emerged as a reaction to the trend in the United States of diagnosing BP excessively in children. We have not included a section about treatment because of methodological weaknesses in most available studies.
Název v anglickém jazyce
Chapter 2 - Developmental Considerations in Bipolar Disorder
Popis výsledku anglicky
In this chapter, we discuss contemporary knowledge concerning the manifestations, development, risk factors, prodromes, and neuropsychological findings of bipolar disorder (BP) in children and adolescents. Because this topic has been widely discussed, we have attempted to review the available literature critically and evaluate contradictory findings. Major controversies include the relationship between BP and attention-deficit hyperactivity disorder, the prevalence of mania in childhood, and diagnostic challenges, the problem of irritability, and the diagnosis of disruptive mood dysregulation disorder. The latter condition emerged as a reaction to the trend in the United States of diagnosing BP excessively in children. We have not included a section about treatment because of methodological weaknesses in most available studies.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
30215 - Psychiatry
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Understanding Uniqueness and Diversity in Child and Adolescent Mental Health
ISBN
978-0-12-815310-9
Počet stran výsledku
32
Strana od-do
25-56
Počet stran knihy
368
Název nakladatele
Academic Press
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—