Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chapter 2 - Developmental Considerations in Bipolar Disorder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F18%3A43918098" target="_blank" >RIV/00216208:11120/18:43918098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/B978-0-12-815310-9.00002-2" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/B978-0-12-815310-9.00002-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-815310-9.00002-2" target="_blank" >10.1016/B978-0-12-815310-9.00002-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chapter 2 - Developmental Considerations in Bipolar Disorder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this chapter, we discuss contemporary knowledge concerning the manifestations, development, risk factors, prodromes, and neuropsychological findings of bipolar disorder (BP) in children and adolescents. Because this topic has been widely discussed, we have attempted to review the available literature critically and evaluate contradictory findings. Major controversies include the relationship between BP and attention-deficit hyperactivity disorder, the prevalence of mania in childhood, and diagnostic challenges, the problem of irritability, and the diagnosis of disruptive mood dysregulation disorder. The latter condition emerged as a reaction to the trend in the United States of diagnosing BP excessively in children. We have not included a section about treatment because of methodological weaknesses in most available studies.

  • Název v anglickém jazyce

    Chapter 2 - Developmental Considerations in Bipolar Disorder

  • Popis výsledku anglicky

    In this chapter, we discuss contemporary knowledge concerning the manifestations, development, risk factors, prodromes, and neuropsychological findings of bipolar disorder (BP) in children and adolescents. Because this topic has been widely discussed, we have attempted to review the available literature critically and evaluate contradictory findings. Major controversies include the relationship between BP and attention-deficit hyperactivity disorder, the prevalence of mania in childhood, and diagnostic challenges, the problem of irritability, and the diagnosis of disruptive mood dysregulation disorder. The latter condition emerged as a reaction to the trend in the United States of diagnosing BP excessively in children. We have not included a section about treatment because of methodological weaknesses in most available studies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30215 - Psychiatry

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Understanding Uniqueness and Diversity in Child and Adolescent Mental Health

  • ISBN

    978-0-12-815310-9

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    25-56

  • Počet stran knihy

    368

  • Název nakladatele

    Academic Press

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly