Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lékařská terminologie: Výuka odborného jazyka na lékařských fakultách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F19%3A43919641" target="_blank" >RIV/00216208:11120/19:43919641 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lékařská terminologie: Výuka odborného jazyka na lékařských fakultách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá výukou odborné terminologie na českých lékařských fakultách, jejím postavením a úlohou v rámci studijního kurikula všeobecného lékařství. Autor tohoto textu souhlasí se zařazením lékařské terminologie mezi language for special purposes, čemuž se musí přizpůsobit redukovaná podoba gramatiky i aplikované metody výuky, zároveň však nechce rezignovat na rozvíjení schopností, které jsou tradičně spojovány se studiem klasických jazyků. Výuka řecko-latinské odborné terminologie se může volně přiřadit k dalším humanitním předmětům, které mají své místo na lékařských fakultách a obecně se označují jako Medical Humanities.

  • Název v anglickém jazyce

    Medical Terminology: Specialized Language Education for Medical Schools

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the teaching of specialized terminology at Czech Medical faculties, its status, and its role in the curriculum of General Medicine. The author of this text agrees with the inclusion of medical terminology as a ‘language for special purposes,’ which requires a less rigorous form of grammar and suitably adopted teaching method. Nonetheless, the author does not want to abandon the development of capabilities that are traditionally associated with learning classical languages. The teaching of Greek/Latin, as it relates to specialized medical terminology, can be easily classified as a humanitarian subject, which has a place at Medical faculties as part of the Medical Humanities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Andragogika

  • ISSN

    1211-6378

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    44-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus