Lékařská terminologie: Výuka odborného jazyka na lékařských fakultách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F19%3A43919641" target="_blank" >RIV/00216208:11120/19:43919641 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lékařská terminologie: Výuka odborného jazyka na lékařských fakultách
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá výukou odborné terminologie na českých lékařských fakultách, jejím postavením a úlohou v rámci studijního kurikula všeobecného lékařství. Autor tohoto textu souhlasí se zařazením lékařské terminologie mezi language for special purposes, čemuž se musí přizpůsobit redukovaná podoba gramatiky i aplikované metody výuky, zároveň však nechce rezignovat na rozvíjení schopností, které jsou tradičně spojovány se studiem klasických jazyků. Výuka řecko-latinské odborné terminologie se může volně přiřadit k dalším humanitním předmětům, které mají své místo na lékařských fakultách a obecně se označují jako Medical Humanities.
Název v anglickém jazyce
Medical Terminology: Specialized Language Education for Medical Schools
Popis výsledku anglicky
This article deals with the teaching of specialized terminology at Czech Medical faculties, its status, and its role in the curriculum of General Medicine. The author of this text agrees with the inclusion of medical terminology as a ‘language for special purposes,’ which requires a less rigorous form of grammar and suitably adopted teaching method. Nonetheless, the author does not want to abandon the development of capabilities that are traditionally associated with learning classical languages. The teaching of Greek/Latin, as it relates to specialized medical terminology, can be easily classified as a humanitarian subject, which has a place at Medical faculties as part of the Medical Humanities.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogika
ISSN
1211-6378
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
44-56
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—