Supporting Moral Development in Medical Students through an Elective Course Focused on Moral Self-reflection
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F22%3A43923615" target="_blank" >RIV/00216208:11120/22:43923615 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tape.academy/index.php/tape/article/view/7/9" target="_blank" >https://www.tape.academy/index.php/tape/article/view/7/9</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Supporting Moral Development in Medical Students through an Elective Course Focused on Moral Self-reflection
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the way how to support moral development in medical students. Due to the high level of stress experienced during study, the moral development of medical students may be being stunted, and in some cases even regressing, compared to other students of the same age. At the Third Faculty of Medicine, we have responded by creating an elective course that offers a safe space for moral self-reflection. The results show that this course can effectively support the moral development in students.
Název v anglickém jazyce
Supporting Moral Development in Medical Students through an Elective Course Focused on Moral Self-reflection
Popis výsledku anglicky
The article deals with the way how to support moral development in medical students. Due to the high level of stress experienced during study, the moral development of medical students may be being stunted, and in some cases even regressing, compared to other students of the same age. At the Third Faculty of Medicine, we have responded by creating an elective course that offers a safe space for moral self-reflection. The results show that this course can effectively support the moral development in students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30311 - Medical ethics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Theology and Philosophy of Education
ISSN
2788-1180
e-ISSN
2788-1180
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
18-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—