Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Augustin a jeho praktické rady k výchově a vyučování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F24%3A43928064" target="_blank" >RIV/00216208:11120/24:43928064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/paideia/article/view/4637" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/paideia/article/view/4637</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Augustin a jeho praktické rady k výchově a vyučování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na základě spisu De doctrina christiana je představen Augustin jako učitel, vychovatel dalších vychovatelů a učitelů, konkrétně v jeho době řečníků v církvi. Článek vychází z otázky, zda Augustinovo rozlišení mezi požitkem a užitkem a Augustinovy zásady exegetické práce a kazatelského umění mohou být inspirativní i pro dnešní vychovatele. Cílem textu je ukázat Augustinovo pojetí výchovy k základním hodnotám, a tím představit podněty vychovatelům.

  • Název v anglickém jazyce

    Augustine and his practical advices on education and teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Augustine and his practical advices on education and teaching. - Based on De doctrina christiana, Augustine is presented as a teacher, an educator of other educators and teachers, namely speakers in the Church in his time. The paper starts with the question of whether Augustine&apos;s distinction between enjoyment and utility and Augustine&apos;s principles of exegetical work and preaching can be inspirational for educators today. The text aims to show Augustine&apos;s conception of the education of fundamental values and thus present suggestions for educators.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paideia

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

    1214-8725

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus