Využití videotréninku ve výuce komunikačních dovedností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11130%2F13%3A10218295" target="_blank" >RIV/00216208:11130/13:10218295 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vspj.cz/soubory/download/id/2031" target="_blank" >http://www.vspj.cz/soubory/download/id/2031</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití videotréninku ve výuce komunikačních dovedností
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zamýšlí nad významem nácviku komunikace a komunikačních dovedností v dnešním pojetí ošetřovatelské péče. Požadavek profesionálního zvládnutí komunikace s pacientem je součástí zvyšování kvality ošetřovatelské péče. Příprava v oblasti osvojování komunikačních dovedností budoucích lékařů může být velmi významným prvkem na začátku jejich profesní kariéry. Efektivní zvládnutí komunikačních dovedností pomocí vhodných metod výuky má velký vliv na osvojení a prohlubování důvěry mezi lékařem a pacientem. Praktický nácvik metodou hraní rolí a analýza situací z videonahrávek je jednou z nejúčinnějších metod výuky komunikace. Vychází z potřeb a možností žáka plynoucích z průběhu efektivního učebního procesu.
Název v anglickém jazyce
Use of video training in teaching communication skills
Popis výsledku anglicky
This report is focused on the mening of the communication training and communication skills in present medical care. The request of professionally managed communication with a patient is a part of rating the quality of the medical care. The preparation of imbibing the communication skills among the upcoming doctors may be very important element at the beginning of thein professional career. Suitable and effective methods of teaching have a massive effect on imbibing and deepening the trust among the doctor and the patient. Practical training by a reole-playing method and the analysis of the videotaped situations i sone of the most effective method of all communication teaching methods. It comes from the student's Leeds during the effective teaching process.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Logos polytechnikos
ISSN
1804-3682
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
51-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—