Auditory ERPs in Children with Developmental Coordination Disorder
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11140%2F14%3A10284299" target="_blank" >RIV/00216208:11140/14:10284299 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00669806:_____/14:10284299 RIV/49777513:23520/14:43922999 RIV/49777513:23420/14:43922999
Výsledek na webu
<a href="http://www.activitas.org/index.php/nervosa/article/view/174/196" target="_blank" >http://www.activitas.org/index.php/nervosa/article/view/174/196</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Auditory ERPs in Children with Developmental Coordination Disorder
Popis výsledku v původním jazyce
The present study aims to investigate and compare the auditory attention performance of children with developmental coordination disorder (DCD) and normally developing children (NDC) using cognitive evoked potentials (ERPs) in passive conditions. ERPs data showed that children with DCD have less ability to detect small physical differences between acoustic stimuli (no MMN response in DCD children) and have a reduced attentional engagement and stimulus evaluation of salient stimuli (a reduction of P3 amplitude in DCD children). The results of our study suggest that children with DCD do not only suffer from a visuospatial attention deficit as previous studies reported but also have auditory attention deficit.
Název v anglickém jazyce
Auditory ERPs in Children with Developmental Coordination Disorder
Popis výsledku anglicky
The present study aims to investigate and compare the auditory attention performance of children with developmental coordination disorder (DCD) and normally developing children (NDC) using cognitive evoked potentials (ERPs) in passive conditions. ERPs data showed that children with DCD have less ability to detect small physical differences between acoustic stimuli (no MMN response in DCD children) and have a reduced attentional engagement and stimulus evaluation of salient stimuli (a reduction of P3 amplitude in DCD children). The results of our study suggest that children with DCD do not only suffer from a visuospatial attention deficit as previous studies reported but also have auditory attention deficit.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FH - Neurologie, neurochirurgie, neurovědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1525" target="_blank" >GAP407/12/1525: Vybrané parametry mozkových funkcí ve vztahu k poruchám vývoje koordinace u dětí.</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Activitas Nervosa Superior
ISSN
1802-9698
e-ISSN
—
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
37-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—