Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Remotely Controlled Laboratory and Virtual Experiments inTeaching Medical Biophysics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F13%3A10190149" target="_blank" >RIV/00216208:11150/13:10190149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Remotely Controlled Laboratory and Virtual Experiments inTeaching Medical Biophysics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this work the new approaches in teaching medical biophysics are described. The medical biophysics course provided by our department is very complex. Its content consists of three parts: biophysics, statistics, and information technologies. The forms of teaching used are lectures, seminars and practical training. The biophysical part is divided into these parts: medical imaging, biophysics of senses, biophysics of cardiovascular system, molecular physics, biosignals, electrical activity of a heart. Itis necessary to use the simplified physical models (calculus must be avoided) in some topics. The other topics are very difficult from the point of view of geometrical imagination. The analysis of pedagogical specificity of teaching this subject at medical faculty is done. One of the problems is insufficient mathematical and physical background of students. The aim is to prepare the more illustrative and realistic teaching. We have prepared two experiments. The first one is called The d

  • Název v anglickém jazyce

    Remotely Controlled Laboratory and Virtual Experiments inTeaching Medical Biophysics

  • Popis výsledku anglicky

    In this work the new approaches in teaching medical biophysics are described. The medical biophysics course provided by our department is very complex. Its content consists of three parts: biophysics, statistics, and information technologies. The forms of teaching used are lectures, seminars and practical training. The biophysical part is divided into these parts: medical imaging, biophysics of senses, biophysics of cardiovascular system, molecular physics, biosignals, electrical activity of a heart. Itis necessary to use the simplified physical models (calculus must be avoided) in some topics. The other topics are very difficult from the point of view of geometrical imagination. The analysis of pedagogical specificity of teaching this subject at medical faculty is done. One of the problems is insufficient mathematical and physical background of students. The aim is to prepare the more illustrative and realistic teaching. We have prepared two experiments. The first one is called The d

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BO - Biofyzika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2013 Proceedings

  • ISBN

    978-84-616-3847-5

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    900-906

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Sevilla

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    18. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku