Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Pharmacy as a Field of Study in Undergraduate Pharmacy Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11160%2F14%3A10281485" target="_blank" >RIV/00216208:11160/14:10281485 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijper.org/article/11" target="_blank" >http://www.ijper.org/article/11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5530/ijper.48.1.2" target="_blank" >10.5530/ijper.48.1.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Pharmacy as a Field of Study in Undergraduate Pharmacy Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Objective: To ascertain and compare the differences, extent and depth of education in Social Pharmacy and reveal international regional variations. To analyze Social Pharmacy education at different pharmaceutical faculties. To examine the range and scopeof teaching subjects partially related to the social, behavioral and administrative pharmacy sciences. Methods: A questionnaire survey was developed based on the examination of the study plans of 15 pharmacy schools around the world. A questionnaire wascreated based on the analysis of the curricula and mailed to 371 deans (or heads of Departments of Social Pharmacy) at colleges and schools of pharmacy in Europe, North America and developing countries (Latin America, Asia and Africa). Results: Fifty-one usable surveys were returned to the authors (a 53% response rate). 41% of the respondents reported that their school of pharmacy had a Social Pharmacy Department. In addition, 41% of the schools featured Social Pharmacy as a separate su

  • Název v anglickém jazyce

    Social Pharmacy as a Field of Study in Undergraduate Pharmacy Education

  • Popis výsledku anglicky

    Objective: To ascertain and compare the differences, extent and depth of education in Social Pharmacy and reveal international regional variations. To analyze Social Pharmacy education at different pharmaceutical faculties. To examine the range and scopeof teaching subjects partially related to the social, behavioral and administrative pharmacy sciences. Methods: A questionnaire survey was developed based on the examination of the study plans of 15 pharmacy schools around the world. A questionnaire wascreated based on the analysis of the curricula and mailed to 371 deans (or heads of Departments of Social Pharmacy) at colleges and schools of pharmacy in Europe, North America and developing countries (Latin America, Asia and Africa). Results: Fifty-one usable surveys were returned to the authors (a 53% response rate). 41% of the respondents reported that their school of pharmacy had a Social Pharmacy Department. In addition, 41% of the schools featured Social Pharmacy as a separate su

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Indian Journal of Pharmaceutical Education and Research

  • ISSN

    0019-5464

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    6-12

  • Kód UT WoS článku

    000345611700002

  • EID výsledku v databázi Scopus