Utopický obraz podnikatelských elit : Poznámky k jeho konstrukci v médiích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F07%3A10121227" target="_blank" >RIV/00216208:11210/07:10121227 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Utopický obraz podnikatelských elit : Poznámky k jeho konstrukci v médiích
Popis výsledku v původním jazyce
Autor doporučuje kromě výzkumu samotných podnikatelských elit také výzkum jejich obrazu ve společnosti, tedy jak si je společnost představovala a jaké je chtěla ideálně mít. Jejich obraz byl širokým vrstvám zprostředkováván hlavně tehdejší masovou kulturou. Jako vhodný k analýze se jeví obzvlášťě film, který byl v meziválečném období převažujícím masmédiem. Možnosti, jaké tento typ pramene nabízí, ilustruje autor na českých meziválečných sociálních beletristických utopiích, kde se úspěšní podnikatelé stávají často vůdci lidstva na cestě k dosažení ideální společnosti.
Název v anglickém jazyce
The Utopian Image of the Entrepreneurial Elite: Some remarks on its creation by the media
Popis výsledku anglicky
The author advocates research into not only the entrepreneurial elites themselves but also their image in society. How society perceived them and how it ideally have wished them to be.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Moderní podnikatelské elity - metody a perspektivy bádání
ISBN
978-80-7363-153-6
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
410-415
Počet stran knihy
439
Název nakladatele
Dokořán
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—