Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Southern African Music: Looking through the Kaleidoscope

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F09%3A10079132" target="_blank" >RIV/00216208:11210/09:10079132 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Southern African Music: Looking through the Kaleidoscope

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The 1994 democratic election in South Africa dramatically changed power configuration within the whole region of Southern Africa. The relaxation of physical and mental boundaries opened up new possibilities for all kinds of cultural encounter. Music scholarship has undertaken a change too. It left behind older concepts of cultural essentialism, Marxism and cultural nationalism, however, it is far from being free of new biases serving one or the other agency. The panel brings together three topics from Southern African region examined by three researchers from various disciplinary backgrounds. It offers a kaleidoscopic look at Southern African music making. Topics: Learning jazz in South Africa: 'What does it mean?'. Jazz education and its meanings in apost-apartheid country; The Serankure and music in Tlôkweng, Botswana. Interdisciplinary restudy of an indigenous bowed instrument; 'And as I started to play this song, they fell on the ground.' Story of a Zion Christian Church member in

  • Název v anglickém jazyce

    Southern African Music: Looking through the Kaleidoscope

  • Popis výsledku anglicky

    The 1994 democratic election in South Africa dramatically changed power configuration within the whole region of Southern Africa. The relaxation of physical and mental boundaries opened up new possibilities for all kinds of cultural encounter. Music scholarship has undertaken a change too. It left behind older concepts of cultural essentialism, Marxism and cultural nationalism, however, it is far from being free of new biases serving one or the other agency. The panel brings together three topics from Southern African region examined by three researchers from various disciplinary backgrounds. It offers a kaleidoscopic look at Southern African music making. Topics: Learning jazz in South Africa: 'What does it mean?'. Jazz education and its meanings in apost-apartheid country; The Serankure and music in Tlôkweng, Botswana. Interdisciplinary restudy of an indigenous bowed instrument; 'And as I started to play this song, they fell on the ground.' Story of a Zion Christian Church member in

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Ústav hudební vědy FF UK

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    3

  • Počet zahraničních účastníků

    2

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce