Southern African Music: Looking through the Kaleidoscope
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F09%3A10079132" target="_blank" >RIV/00216208:11210/09:10079132 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Southern African Music: Looking through the Kaleidoscope
Popis výsledku v původním jazyce
The 1994 democratic election in South Africa dramatically changed power configuration within the whole region of Southern Africa. The relaxation of physical and mental boundaries opened up new possibilities for all kinds of cultural encounter. Music scholarship has undertaken a change too. It left behind older concepts of cultural essentialism, Marxism and cultural nationalism, however, it is far from being free of new biases serving one or the other agency. The panel brings together three topics from Southern African region examined by three researchers from various disciplinary backgrounds. It offers a kaleidoscopic look at Southern African music making. Topics: Learning jazz in South Africa: 'What does it mean?'. Jazz education and its meanings in apost-apartheid country; The Serankure and music in Tlôkweng, Botswana. Interdisciplinary restudy of an indigenous bowed instrument; 'And as I started to play this song, they fell on the ground.' Story of a Zion Christian Church member in
Název v anglickém jazyce
Southern African Music: Looking through the Kaleidoscope
Popis výsledku anglicky
The 1994 democratic election in South Africa dramatically changed power configuration within the whole region of Southern Africa. The relaxation of physical and mental boundaries opened up new possibilities for all kinds of cultural encounter. Music scholarship has undertaken a change too. It left behind older concepts of cultural essentialism, Marxism and cultural nationalism, however, it is far from being free of new biases serving one or the other agency. The panel brings together three topics from Southern African region examined by three researchers from various disciplinary backgrounds. It offers a kaleidoscopic look at Southern African music making. Topics: Learning jazz in South Africa: 'What does it mean?'. Jazz education and its meanings in apost-apartheid country; The Serankure and music in Tlôkweng, Botswana. Interdisciplinary restudy of an indigenous bowed instrument; 'And as I started to play this song, they fell on the ground.' Story of a Zion Christian Church member in
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Ústav hudební vědy FF UK
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
3
Počet zahraničních účastníků
2
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce