Vnímaná akademická účinnost : co to je, jak ovlivňuje výkony žáků a jak ji mohou učitelé podpořit.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F10%3A10053243" target="_blank" >RIV/00216208:11210/10:10053243 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnímaná akademická účinnost : co to je, jak ovlivňuje výkony žáků a jak ji mohou učitelé podpořit.
Popis výsledku v původním jazyce
Text představuje koncepci vnímané akademické účinnosti (academic efficacy), která vychází z teorie vnímané osobní účinnosti (self-efficacy), avšak je úzce vymezena ve vztahu k edukačnímu procesu jedince. Jsou představeny klíčové faktory, které působí narozvoj vnímané akademické účinnosti a současně je položen důraz na možnosti učitelů, jimiž mohou vnímanou akademickou účinnost u svých žáků podněcovat. Mimo to je poukázáno na přesahy uvedené koncepce na motivaci žáků a jejich celkovou školní úspěšnost.
Název v anglickém jazyce
Academic efficacy : what it is, how it affects students' school work, and how teacher support it.
Popis výsledku anglicky
The paper introduces a concept of academic efficacy which is based on the self-efficacy theory. However, the academic efficacy is defined in terms of one's educational process. The text describes key factors which affect the development of academic efficacy. It also emphasizes how teachers can support their students' academic efficacy. Finally, the text also shows links between academic efficacy and students' motivation and their academic achievements.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Škola jako místo setkávání 2010 : sborník příspěvků z konference konané 19. dubna 2010.
ISBN
978-80-7308-310-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
FF UK, Praha
Datum konání akce
19. 4. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—