Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Along the Oral-Written Continuum : Types of Texts, Relations and their Implications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F10%3A10071146" target="_blank" >RIV/00216208:11210/10:10071146 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11240/10:10071146

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Along the Oral-Written Continuum : Types of Texts, Relations and their Implications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A collective monograph on the continuing and renewed relevance to medieval studies of Ruth Finnegan's concept of the orality-literacy continuum. Ever since its introduction in the 1970s, Ruth Finnegan's notion of the oral-written, or the oral-literate, continuum has served as one of the most effective means of dispelling the dichotomous understanding of the two principal media of communication in the Middle Ages. However, while often casually invoked, the concept has never been made a focus of study inits own right. The present volume is an attempt to place the oral-written continuum at the heart of discussion as an object of a head-on theoretical investigation, as a backdrop to distinct processes of acquisition of literacy in different European regions, and, indeed, as a tool for navigating the rugged landscape of verbal forms, exploring the complexity of oral-literary interrelationships that they manifest.

  • Název v anglickém jazyce

    Along the Oral-Written Continuum : Types of Texts, Relations and their Implications

  • Popis výsledku anglicky

    A collective monograph on the continuing and renewed relevance to medieval studies of Ruth Finnegan's concept of the orality-literacy continuum. Ever since its introduction in the 1970s, Ruth Finnegan's notion of the oral-written, or the oral-literate, continuum has served as one of the most effective means of dispelling the dichotomous understanding of the two principal media of communication in the Middle Ages. However, while often casually invoked, the concept has never been made a focus of study inits own right. The present volume is an attempt to place the oral-written continuum at the heart of discussion as an object of a head-on theoretical investigation, as a backdrop to distinct processes of acquisition of literacy in different European regions, and, indeed, as a tool for navigating the rugged landscape of verbal forms, exploring the complexity of oral-literary interrelationships that they manifest.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/KJB801970701" target="_blank" >KJB801970701: Jak si zapamatovat Bibli: Recepce "Summarium Biblie" ve 13.-15. století</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-2-503-53407-7

  • Počet stran knihy

    484

  • Název nakladatele

    Brepols

  • Místo vydání

    Turnhout

  • Kód UT WoS knihy