Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bodily Presence or Vocal Masquerade? Performing the feminine through extended vocality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F10%3A10079528" target="_blank" >RIV/00216208:11210/10:10079528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bodily Presence or Vocal Masquerade? Performing the feminine through extended vocality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent theorizations of the female singing voice have often echoed those conceptions of feminine specificity that characterize femininity in terms of embodiment, closeness and presence. This paper follows a critique of such elaborations of femininity bythe film theorist Mary Ann Doane, who proposed the concept of the "masquerade" as a strategy to reinstate distance into the understanding of femininity. This paper explores the possibility of a "vocal masquerade," drawing on case studies from the sphereof extended vocal techniques, in particular the work of Diamanda Galás and Meredith Monk.

  • Název v anglickém jazyce

    Bodily Presence or Vocal Masquerade? Performing the feminine through extended vocality

  • Popis výsledku anglicky

    Recent theorizations of the female singing voice have often echoed those conceptions of feminine specificity that characterize femininity in terms of embodiment, closeness and presence. This paper follows a critique of such elaborations of femininity bythe film theorist Mary Ann Doane, who proposed the concept of the "masquerade" as a strategy to reinstate distance into the understanding of femininity. This paper explores the possibility of a "vocal masquerade," drawing on case studies from the sphereof extended vocal techniques, in particular the work of Diamanda Galás and Meredith Monk.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů