Bodily Presence or Vocal Masquerade? Performing the feminine through extended vocality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F10%3A10079528" target="_blank" >RIV/00216208:11210/10:10079528 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bodily Presence or Vocal Masquerade? Performing the feminine through extended vocality
Popis výsledku v původním jazyce
Recent theorizations of the female singing voice have often echoed those conceptions of feminine specificity that characterize femininity in terms of embodiment, closeness and presence. This paper follows a critique of such elaborations of femininity bythe film theorist Mary Ann Doane, who proposed the concept of the "masquerade" as a strategy to reinstate distance into the understanding of femininity. This paper explores the possibility of a "vocal masquerade," drawing on case studies from the sphereof extended vocal techniques, in particular the work of Diamanda Galás and Meredith Monk.
Název v anglickém jazyce
Bodily Presence or Vocal Masquerade? Performing the feminine through extended vocality
Popis výsledku anglicky
Recent theorizations of the female singing voice have often echoed those conceptions of feminine specificity that characterize femininity in terms of embodiment, closeness and presence. This paper follows a critique of such elaborations of femininity bythe film theorist Mary Ann Doane, who proposed the concept of the "masquerade" as a strategy to reinstate distance into the understanding of femininity. This paper explores the possibility of a "vocal masquerade," drawing on case studies from the sphereof extended vocal techniques, in particular the work of Diamanda Galás and Meredith Monk.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů