Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Absence of Evil in The Republic : A Possible Dialogue Between Plato and Hannah Arendt

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10104792" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10104792 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Absence of Evil in The Republic : A Possible Dialogue Between Plato and Hannah Arendt

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The question of the Holocaust inevitably requires the thematization of the question of evil, and consequently a reconsideration of the limits of the philosophical tradition, that is, the tradition of the separation between the theoretical and the practical sphere. In Plato''s epistemology, this separation resulted in the radical impossibility of making evil an object of knowledge. If knowledge as such is a result of dialogue/dialectic, as demonstrated in the majority of Plato''s dialogues, then to knowsomething means to know why it is good. Evil as such thus subverts the very process of dialogue. Not only is evil impossible as an issue in dialogue, but dialogue itself is impossible wherever evil is on the scene. Evil is against the very inclination ofreason and rationality to explain, understand and finally to justify things. Thus to say that something is evil means to say that it should never happen, in other words, to say that there is no acceptable reason for that to happen.

  • Název v anglickém jazyce

    The Absence of Evil in The Republic : A Possible Dialogue Between Plato and Hannah Arendt

  • Popis výsledku anglicky

    The question of the Holocaust inevitably requires the thematization of the question of evil, and consequently a reconsideration of the limits of the philosophical tradition, that is, the tradition of the separation between the theoretical and the practical sphere. In Plato''s epistemology, this separation resulted in the radical impossibility of making evil an object of knowledge. If knowledge as such is a result of dialogue/dialectic, as demonstrated in the majority of Plato''s dialogues, then to knowsomething means to know why it is good. Evil as such thus subverts the very process of dialogue. Not only is evil impossible as an issue in dialogue, but dialogue itself is impossible wherever evil is on the scene. Evil is against the very inclination ofreason and rationality to explain, understand and finally to justify things. Thus to say that something is evil means to say that it should never happen, in other words, to say that there is no acceptable reason for that to happen.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů