The Notion of Reality As a Radical and Social Construct; The Consequences of Theory for Empirical Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10125424" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10125424 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Notion of Reality As a Radical and Social Construct; The Consequences of Theory for Empirical Research
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with radical constructivist, social constructionist, and other choice postmodern views of reality. It examines how the issue of constituting reality relates to the notion of objectivity and to the possibility of truthful perception, and how a change of paradigm accompanied by a shift from the so-called expert knowledge influences the attitudes of researchers.
Název v anglickém jazyce
The Notion of Reality As a Radical and Social Construct; The Consequences of Theory for Empirical Research
Popis výsledku anglicky
The article deals with radical constructivist, social constructionist, and other choice postmodern views of reality. It examines how the issue of constituting reality relates to the notion of objectivity and to the possibility of truthful perception, and how a change of paradigm accompanied by a shift from the so-called expert knowledge influences the attitudes of researchers.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Paradigms and Research of Educational Practice
ISBN
978-1-61364-956-5
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
9-21
Počet stran knihy
326
Název nakladatele
Antioch University Los Angeles, Department of Education
Místo vydání
Los Angeles, USA
Kód UT WoS kapitoly
—