Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální propaganda císařského mýtu do první světové války

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10125555" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10125555 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální propaganda císařského mýtu do první světové války

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na analýzu skutečnosti, jak nové filmové médium reagovalo na návštěvy a reprezentaci císaře Františka Josefa I., následníka trůnu Františka Ferdinanda d'Este a "druhého následníka" arcivévody Karla Františka Josefa. Důležitá je otázka, jak filmaři i právě vznikající stálá kina dokázala využít "císařského mýtu" ve svůj prospěch. Studie je z hlediska své povahy analýzou dokumentačního materiálu (denního tisku) v českém prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    The Medial Propaganda of the Imperial Mythos till the First World War

  • Popis výsledku anglicky

    The paper will focus on the analysis of the fact how the new medium - film was able to respond to the visits and the representation of the Emperor Francis Joseph I., the successor to the throne Francis Ferdinand d'Este and "the second successor to the throne" Archduke Carl Francis Joseph. An important question is how the filmmakers and just emerging permanent cinema was able to use the "imperial myth" in their favor. The paper is in term of its nature an analysis of the documentary and illustrative material (daily press) in the Czech ambience.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kontexty propagandy

  • ISBN

    978-80-7395-515-1

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    252-259

  • Počet stran knihy

    350

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly