Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eternity according to Plotinus, Enn. III,7

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10127236" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10127236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Eternity according to Plotinus, Enn. III,7

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study is concerned with Plotinus' conception of eternity (and time) according to Ennead III,7 [45], 1-6. While eternity means having always the whole of one's being, time means not having it wholly at any time, but longing for it incessantly, rushingto it and thus imitating its full possession, which is typical of eternity. For this reason, the proper predication of eter- nity is only "is" (not "was" or "will be"); as far as time is concerned, the fu- ture towards which it rushes is pivotal here. Apart from eternity (aiôn) and time as its image, Plotinus also speaks of "everlastingness" (aidiot?s), which is a characteristic of eternity as its nature. "Everlastingness" or "always" predicated of time and eternity are not identical. With respect to time they mean "in every phase"; as for eternity, they render every moment in which it is viewed by the temporal soul. In other words, everlastingness (in our interpretation) is the face of eternity which reveals itself to the soul in its

  • Název v anglickém jazyce

    Eternity according to Plotinus, Enn. III,7

  • Popis výsledku anglicky

    The study is concerned with Plotinus' conception of eternity (and time) according to Ennead III,7 [45], 1-6. While eternity means having always the whole of one's being, time means not having it wholly at any time, but longing for it incessantly, rushingto it and thus imitating its full possession, which is typical of eternity. For this reason, the proper predication of eter- nity is only "is" (not "was" or "will be"); as far as time is concerned, the fu- ture towards which it rushes is pivotal here. Apart from eternity (aiôn) and time as its image, Plotinus also speaks of "everlastingness" (aidiot?s), which is a characteristic of eternity as its nature. "Everlastingness" or "always" predicated of time and eternity are not identical. With respect to time they mean "in every phase"; as for eternity, they render every moment in which it is viewed by the temporal soul. In other words, everlastingness (in our interpretation) is the face of eternity which reveals itself to the soul in its

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Freiburger Zeitschrift für Philosophie und Theologie

  • ISSN

    0016-0725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    58(2)

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    437-452

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus