Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

O smyslu profesní etiky učitelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10131805" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10131805 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    O smyslu profesní etiky učitelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať teoreticky reflektuje vybrané etické aspekty výkonu učitelského povolání. Klade si za cíl dotázat se po smyslu profesní etiky v období morálního relativismu a neoliberalismu. K naplnění cíle užívá analytické a interpretativní metody teoretického výzkumu. Příspěvek se zabývá pojetím výchovy a vzdělávání jako etické aktivity. Vyjasňuje principiální etické nároky jako východisko představ o profesionálním výkonu pedagogických povolání. Zaměřuje se na objasnění vztahu etiky, osobní etiky, profesní etiky, profesní deontologie a etiky oboru. Klade si otázku po významu etických kodexů v souvislosti s profesionalizací učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Meaning of Ethics in Teaching Professions

  • Popis výsledku anglicky

    The article theoretically reflects select ethical aspects of engaging in the teaching profession. It aims to ask after the meaning of professional ethics in a time of moral relativism and neoliberalism. To fulfill this aim, it utilizes analytical and interpretative methods of theoretical research. The article deals with the concept of upbringing and education as ethical activities. It clarifies certain principial ethical demands as a point of departure for ideas of the professional engagement in pedagogical occupations. It focuses on elaborating upon the relation of ethics, personal ethics, professional ethics, professional deontology, and the ethics of the given field. It explores the meaning of codes of ethics in relation to the professionalization of teachers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Smysl, cíl a účel ve výchově, umění a sportu (Filosofická reflexe lidského jednání)

  • ISBN

    978-80-7290-605-5

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    92-108

  • Počet stran knihy

    302

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly