O smyslu profesní etiky učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10131805" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10131805 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
O smyslu profesní etiky učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Stať teoreticky reflektuje vybrané etické aspekty výkonu učitelského povolání. Klade si za cíl dotázat se po smyslu profesní etiky v období morálního relativismu a neoliberalismu. K naplnění cíle užívá analytické a interpretativní metody teoretického výzkumu. Příspěvek se zabývá pojetím výchovy a vzdělávání jako etické aktivity. Vyjasňuje principiální etické nároky jako východisko představ o profesionálním výkonu pedagogických povolání. Zaměřuje se na objasnění vztahu etiky, osobní etiky, profesní etiky, profesní deontologie a etiky oboru. Klade si otázku po významu etických kodexů v souvislosti s profesionalizací učitelů.
Název v anglickém jazyce
On the Meaning of Ethics in Teaching Professions
Popis výsledku anglicky
The article theoretically reflects select ethical aspects of engaging in the teaching profession. It aims to ask after the meaning of professional ethics in a time of moral relativism and neoliberalism. To fulfill this aim, it utilizes analytical and interpretative methods of theoretical research. The article deals with the concept of upbringing and education as ethical activities. It clarifies certain principial ethical demands as a point of departure for ideas of the professional engagement in pedagogical occupations. It focuses on elaborating upon the relation of ethics, personal ethics, professional ethics, professional deontology, and the ethics of the given field. It explores the meaning of codes of ethics in relation to the professionalization of teachers.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Smysl, cíl a účel ve výchově, umění a sportu (Filosofická reflexe lidského jednání)
ISBN
978-80-7290-605-5
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
92-108
Počet stran knihy
302
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—