Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motet Style and Structure in Central Europe around 1490: Some Remarks on Selected Pieces from the Codex Speciálník

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10131964" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10131964 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motet Style and Structure in Central Europe around 1490: Some Remarks on Selected Pieces from the Codex Speciálník

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent research on the structure and contents of the Codex Speciálník, preserved in the East Bohemian Museum in Hradec Králové, has elucidated that its vast amount of mass cycles and isolated mass ordinary settings, as well as of motets and spiritual songs (partly contrafacts of secular songs), although composed elsewhere, seem to have been copied in the manuscript quite soon after the presumed date of their composition. The repertory copied by the scribe B offers a more or less homogeneous group of motets, which, on one side, gives evidence of the rapid dissemination over Central Europe of recent compositions by leading composers of the period; on the other hand, it demonstrates the extent to which modern compositional techniques were taken over by local composers towards the turn of the century.

  • Název v anglickém jazyce

    Motet Style and Structure in Central Europe around 1490: Some Remarks on Selected Pieces from the Codex Speciálník

  • Popis výsledku anglicky

    Recent research on the structure and contents of the Codex Speciálník, preserved in the East Bohemian Museum in Hradec Králové, has elucidated that its vast amount of mass cycles and isolated mass ordinary settings, as well as of motets and spiritual songs (partly contrafacts of secular songs), although composed elsewhere, seem to have been copied in the manuscript quite soon after the presumed date of their composition. The repertory copied by the scribe B offers a more or less homogeneous group of motets, which, on one side, gives evidence of the rapid dissemination over Central Europe of recent compositions by leading composers of the period; on the other hand, it demonstrates the extent to which modern compositional techniques were taken over by local composers towards the turn of the century.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The motet around 1500: On the relationship of imitation and text treatment?

  • ISBN

    978-2-503-52566-2

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    447-454

  • Počet stran knihy

    569

  • Název nakladatele

    Brepols Publishers n.v.

  • Místo vydání

    Turnhout, Belgie

  • Kód UT WoS kapitoly