Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přes smysly ke smyslu. Reflexe smyslů nejen ve výuce češtiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10133170" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10133170 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přes smysly ke smyslu. Reflexe smyslů nejen ve výuce češtiny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje významu smyslů v procesu učení, poznávání a poznání, zejména v rámci pedagogické praxe. Smysly a tvorba významů jsou nazírány prostřednictvím kognitivního přístupu ke komunikaci, zvláště dialogické. Smysly umožňují získávat zkušenosti, které jsou základem našeho vnímání, tedy i myšlení. V procesu učení se tak stávají stavebními kameny sdílení významů mezi učiteli a žáky. Cílem příspěvku je také ukázat, jaký důraz klade na rozvoj smyslů Rámcový vzdělávací program pro školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Through Senses to Sense. Concept of Senses not only in Teaching Czech Language

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes the importance of senses in learning process, cognition, especially in pedagogy. Senses and finding sense are seen through cognitive approach to communication, especially in dialogue. Through senses we gain experience, that is the basis for our cognition and thinking. Senses are thus cornerstones of sharing sense between teachers and pupils. The article thoroughly describes the importance of development of senses in the Framework study programmes for pre-school and elementary education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Tělo, smysly, emoce v literatuře; Tělo, smysly, emoce v jazyce

  • ISBN

    978-80-7308-443-1

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    203-211

  • Počet stran knihy

    211

  • Název nakladatele

    FF UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly