Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transient moments in inclusive education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10159487" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10159487 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://web.a.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?sid=68902f08-92b9-4087-9c2d-582a3e6bb0ce%40sessionmgr4001&vid=2&hid=4101" target="_blank" >http://web.a.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?sid=68902f08-92b9-4087-9c2d-582a3e6bb0ce%40sessionmgr4001&vid=2&hid=4101</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transient moments in inclusive education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Transient moments in educational career when a child moves from a certain level of education onto another may be a demanding situation for every child. If we consider a child with special educational needs the demands of such situation can lead to even broader difficulties as the inclusion puts various expectations not only on a child but also on his/her environment, i.e. parents, teachers, schoolmates etc, and their mutual interactions. The paper reviews possible sources of support at the developmentalstages which include transitions in the educational process. The attention will be particularly paid to the concept of self-efficacy as this appears a crucial aspect of continuous resilient development. However, individual self-efficacy is built on several facets. One of them are significant adults (i.e. parents and teachers) who may serve as a source of social information, they may mediate a child's competence, and they may also moderate interactions among all students in school in suc

  • Název v anglickém jazyce

    Transient moments in inclusive education

  • Popis výsledku anglicky

    Transient moments in educational career when a child moves from a certain level of education onto another may be a demanding situation for every child. If we consider a child with special educational needs the demands of such situation can lead to even broader difficulties as the inclusion puts various expectations not only on a child but also on his/her environment, i.e. parents, teachers, schoolmates etc, and their mutual interactions. The paper reviews possible sources of support at the developmentalstages which include transitions in the educational process. The attention will be particularly paid to the concept of self-efficacy as this appears a crucial aspect of continuous resilient development. However, individual self-efficacy is built on several facets. One of them are significant adults (i.e. parents and teachers) who may serve as a source of social information, they may mediate a child's competence, and they may also moderate interactions among all students in school in suc

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-28254S" target="_blank" >GA13-28254S: Tranzitorní momenty v životní dráze dítěte a dospívajícího</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transylvanian Journal of Psychology

  • ISSN

    2286-1386

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    14 - Special issue

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    277-292

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus