Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Concept of Structure and the Work of Art in the Structuralist Art History of Hans Sedlmayr in Comparison with the Structural Aesthetics of Jan Mukařovský

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10189429" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10189429 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Concept of Structure and the Work of Art in the Structuralist Art History of Hans Sedlmayr in Comparison with the Structural Aesthetics of Jan Mukařovský

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author offers a detailed and highly original study of structuralism based on a comparison between the art historian Hans Sedlmayr and the Czech theorist Jan Mukařovský. Both produced theories of general aesthetics developed in a series of three phases ultimately focused on a central concept: the "explicit character" for Hans Sedlmayr and the "semantic gesture" for Jan Mukařovský. The author explains the key concepts of their works, such as the importance of gestalt theory and of gestalt psychology,the key role of semantics, the Macchia colored spot theory and the process of decomposition, and the significance of noetic understanding.

  • Název v anglickém jazyce

    The Concept of Structure and the Work of Art in the Structuralist Art History of Hans Sedlmayr in Comparison with the Structural Aesthetics of Jan Mukařovský

  • Popis výsledku anglicky

    The author offers a detailed and highly original study of structuralism based on a comparison between the art historian Hans Sedlmayr and the Czech theorist Jan Mukařovský. Both produced theories of general aesthetics developed in a series of three phases ultimately focused on a central concept: the "explicit character" for Hans Sedlmayr and the "semantic gesture" for Jan Mukařovský. The author explains the key concepts of their works, such as the importance of gestalt theory and of gestalt psychology,the key role of semantics, the Macchia colored spot theory and the process of decomposition, and the significance of noetic understanding.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Art In Translation

  • ISSN

    1756-1310

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    58

  • Strana od-do

    321-378

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus