UWC Schools: An Ideal ELF Environment?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10189677" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10189677 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
UWC Schools: An Ideal ELF Environment?
Popis výsledku v původním jazyce
This study aims at investigating the predominantly lingua franca use of English at the United World Colleges (UWCs) which are pre-university schools with students from over 130 countries based in thirteen countries around the world. We correlate severalvariables such as language confidence, language exposure, language proficiency, language models and linguistic identity and analyse how they relate to students' language awareness. Based on the analysis of qualitative and quantitative data, we propose several tentative suggestions applicable both in current TEFL (Teaching English as a Foreign Language) and in the future of TELF (Teaching English as a Lingua Franca).
Název v anglickém jazyce
UWC Schools: An Ideal ELF Environment?
Popis výsledku anglicky
This study aims at investigating the predominantly lingua franca use of English at the United World Colleges (UWCs) which are pre-university schools with students from over 130 countries based in thirteen countries around the world. We correlate severalvariables such as language confidence, language exposure, language proficiency, language models and linguistic identity and analyse how they relate to students' language awareness. Based on the analysis of qualitative and quantitative data, we propose several tentative suggestions applicable both in current TEFL (Teaching English as a Foreign Language) and in the future of TELF (Teaching English as a Lingua Franca).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bo?aziçi University Journal of Education
ISSN
1300-9567
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
30
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
51-76
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—