Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

UWC Schools: An Ideal ELF Environment?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10189677" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10189677 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    UWC Schools: An Ideal ELF Environment?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aims at investigating the predominantly lingua franca use of English at the United World Colleges (UWCs) which are pre-university schools with students from over 130 countries based in thirteen countries around the world. We correlate severalvariables such as language confidence, language exposure, language proficiency, language models and linguistic identity and analyse how they relate to students' language awareness. Based on the analysis of qualitative and quantitative data, we propose several tentative suggestions applicable both in current TEFL (Teaching English as a Foreign Language) and in the future of TELF (Teaching English as a Lingua Franca).

  • Název v anglickém jazyce

    UWC Schools: An Ideal ELF Environment?

  • Popis výsledku anglicky

    This study aims at investigating the predominantly lingua franca use of English at the United World Colleges (UWCs) which are pre-university schools with students from over 130 countries based in thirteen countries around the world. We correlate severalvariables such as language confidence, language exposure, language proficiency, language models and linguistic identity and analyse how they relate to students' language awareness. Based on the analysis of qualitative and quantitative data, we propose several tentative suggestions applicable both in current TEFL (Teaching English as a Foreign Language) and in the future of TELF (Teaching English as a Lingua Franca).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bo?aziçi University Journal of Education

  • ISSN

    1300-9567

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    30

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    51-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus