Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nerovné partnerství. Československo-íráneké vztahy 1918-1938

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10189848" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10189848 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nerovné partnerství. Československo-íráneké vztahy 1918-1938

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná práce usiluje o komplexní pojednání československo-íránských vztahů politických a hospodářských. Osu pojednání tvoří vztahy hospodářské, odvíjející se primárně na bázi zahraničního obchodu, které jsou zkoumány v širším kontextu politických jednání a jednání o problematice vystěhovalectví. Jako případová studie je zahrnuta sonda věnovaná československým firmám, které se dokázaly prosadit v konkurenčním prostředí na íránském trhu, především akciové společnosti Société Iranienne Skoda, jež realizovala zakázky továrních celků a budování dopravní infrastruktury. Pilířem vzájemných vztahů se ve třicátých letech stal vývoz zbraní a munice největších československých zbrojovek (Škodovy závody, ČKD a Zbrojovka Brno), který představoval více jak polovinu hodnoty celkového československého vývozu do Íránu.

  • Název v anglickém jazyce

    Unequal Partnership. Czechoslovak-Iranian Relations 1918-1938

  • Popis výsledku anglicky

    The work deals with Czechoslovak-Iranian relations in the interwar period and reflects their political and in particular economic dimension. The entrepreneurial activities of Czechoslovak enterprises that managed to succeed in a competitive environment of the Iranian market represent the main theme of the work. The economic relations based primarily on foreign trade are examined within the context of political negotiations and the issue of expatriates. The case study explains the process of market penetration of Czechoslovak export companies into Iran and analyses the activities of Société Iranienne Skoda within the context of factory (i.e. plant and equipment) orders and infrastructure development. The work focuses on penetration of Czechoslovak armament factories (Škodovy závody, ČKD and Zbrojovka Brno) into Iranian market. Czechoslovak export of munition became especially in the 1930s the main pillar of relations between Czechoslovakia and Iran. The export of armament into Iran comp

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-86729-87-9

  • Počet stran knihy

    211

  • Název nakladatele

    Nakladatelství ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy