Introduction of Czech Assessment Battery for Students with Dyslexia in Teriary Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10193244" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10193244 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Introduction of Czech Assessment Battery for Students with Dyslexia in Teriary Education
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to introduce fundamental principles of a new assessment battery for students with dyslexia in tertiary education. There is an assessment battery for adolescents and adults in the Czech Republic. However, this battery has proved tobe rather insufficient in the course of assessment of students in tertiary education. The project ExpIn thus included an adaptation of the battery as one of its goals. The new battery has already been piloted and is prepared for further standardizations. The paper presents the theoretical background of the battery adaptation and the outcomes of the pilot stage.
Název v anglickém jazyce
Introduction of Czech Assessment Battery for Students with Dyslexia in Teriary Education
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to introduce fundamental principles of a new assessment battery for students with dyslexia in tertiary education. There is an assessment battery for adolescents and adults in the Czech Republic. However, this battery has proved tobe rather insufficient in the course of assessment of students in tertiary education. The project ExpIn thus included an adaptation of the battery as one of its goals. The new battery has already been piloted and is prepared for further standardizations. The paper presents the theoretical background of the battery adaptation and the outcomes of the pilot stage.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0594" target="_blank" >GAP407/12/0594: Dyslexie - prověření hypotézy specifických procedurálních výukových obtíží (SPLD hypotéza)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding of the Conference Universal Learning Design, Brno 2013
ISBN
978-80-210-6270-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
159-164
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
11. 2. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—