Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Time is money ... or not? Differences between investing time and money and the influence of sunk cost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10193460" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10193460 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Čas sú peniaze... alebo nie? Rozdiely pri investovaní ča su a peňazí a vplyv utopených nákladov

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozhodovanie je každodenný proces. Vo svojich rozhodnutiach, napriek našej snahe, nie sme vždy plne racionálny a využívame intuitívne hodnotenia a predsudky, ktoré nám umožňujú sa rozhodovať rýchlo. Jedným z takýchto predsudkov je efekt utopených nákladov, teda ochota investovať tým viac, čím viac nákladov už sme do daného rozhodnutia vložili. Podľa tohto výskumu, sa zdá, že nie je efekt utopených nákladov možné zovšeobecniť. Náš výskum neukázal efekt utopených nákladov ani vo finančných ani v časovýchrozhodnutiach, ukázal však štatisticky významne vyššiu ochotu investovať čas než peniaze (p < 0,01). Zdá sa, že s časom nakladáme ľahkovážnejšie než s peniazmi, čo môže mať zásadné dopady do súkromnej aj firemnej sféry rozhodovania.

  • Název v anglickém jazyce

    Time is money ... or not? Differences between investing time and money and the influence of sunk cost

  • Popis výsledku anglicky

    Decision-making is an everyday process. Despite our effort, we are not fully rational in decision-making and we leverage intuitive judgments and biases which allow us to make quick decisions. One such bias is the sunk cost fallacy, i.e. tendency to invest the more the greater costs have already been incurred. According to this research it is not possible to generalize the sunk cost effect. This research did not show the sunk cost effect neither in financial nor in time investments. However, it has showna significantly higher readiness to invest time as opposed to money (p < 0.01). It seems that we tend to treat time more recklessly than money, which can have fundamental impact on private as well as business decision-making.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychologie pro praxi

  • ISSN

    1803-8670

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    9-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus