Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Populární kultura a výzkum neprivilegovaných vrstev v minulosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10194512" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10194512 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Populární kultura a výzkum neprivilegovaných vrstev v minulosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá produkty populární kultury jakožto jedním z nejvhodnějších pramenů k výzkumu zkušenosti neprivilegovaných vrstev českých zemí. Autor představuje koncept populární recepce a utváření hegemonie v minulosti inspirovaný kulturními studii. Možnosti a omezení tohoto přístupu jsou ukázány na příkladu senzačních populárních novin přelomu 19. a 20. století.

  • Název v anglickém jazyce

    Popular Culture and The Research of the Non-elite Strata of the Past POPULAR CULTURE AND THE RESEARCH OF THE OF THE NON -ELITE STRATA OF THE PAST

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the products of popular culture as one of the most suitable resources to study the experience of the non-elite stratum of the Czech lands. The approach is inspired by cultural studies and the efficient concepts of popular receptionand hegemony are presented. The possibilities and limitations of such kind of research are demonstrated on the example of the sensational popular press and its readers at the turn of the 20th century.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slovo a smysl (Word and Sense)

  • ISSN

    1214-7915

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    236-246

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus