Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An English Quest : An Art of Teaching English to Deaf and Hard-of-Hearing Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10196019" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10196019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An English Quest : An Art of Teaching English to Deaf and Hard-of-Hearing Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching English to deaf and hard of hearing students is a richly rewarding experience, yet often a great challenge. Which approach/teaching method is the most effective? How do we cope with teaching English to deaf/Deaf students? Can a hard of hearing student regard themselves as culturaly deaf? And does it influence their learning style? Are really all these questions relevant when teaching English to the deaf and hard of hearing? Do we, really, have to pay any attention to these issues? And why continue teaching these students English? Why should they want to learn English at all? In this talk I will aim to answer at least some of these questions. The Language Resource Centre at Charles University in Prague is the main provider of English language teaching to deaf and hard of hearing university students. In the second part of the talk, I will talk about the Centre and its importance in the provision of high quality English language education to deaf and hard of hearing students. I w

  • Název v anglickém jazyce

    An English Quest : An Art of Teaching English to Deaf and Hard-of-Hearing Students

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching English to deaf and hard of hearing students is a richly rewarding experience, yet often a great challenge. Which approach/teaching method is the most effective? How do we cope with teaching English to deaf/Deaf students? Can a hard of hearing student regard themselves as culturaly deaf? And does it influence their learning style? Are really all these questions relevant when teaching English to the deaf and hard of hearing? Do we, really, have to pay any attention to these issues? And why continue teaching these students English? Why should they want to learn English at all? In this talk I will aim to answer at least some of these questions. The Language Resource Centre at Charles University in Prague is the main provider of English language teaching to deaf and hard of hearing university students. In the second part of the talk, I will talk about the Centre and its importance in the provision of high quality English language education to deaf and hard of hearing students. I w

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    English as a Foreign Language for Deaf and Hard of Hearing Persons in Europe

  • ISBN

    978-83-7702-598-7

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    153-162

  • Počet stran knihy

    220

  • Název nakladatele

    Wydawnictvo KUL

  • Místo vydání

    Lublin

  • Kód UT WoS kapitoly