Čtení a jeho zlepšování v kontextu nových technologií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10196202" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10196202 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.infolib.sk/files/Novy_portal_infolib_subory/janka_nemethyova/infos_2013/infos_2013_zbornik.pdf" target="_blank" >http://www.infolib.sk/files/Novy_portal_infolib_subory/janka_nemethyova/infos_2013/infos_2013_zbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtení a jeho zlepšování v kontextu nových technologií
Popis výsledku v původním jazyce
Metody efektivního (racionálního, rychlého) čtení mohou posloužit práci s informacemi na osobní úrovni. Čtení na přelomu 20. a 21. století je také často dáváno do kontextu se čtením textů z elektronických předloh a s vyhledáváním informací. V tomto kontextu lze zmínit termín tzv. online čtení (online reading), respektive čtení z obrazovky (screen reading). Čtení z tištěných předloh i z elektronického textu, přestože má společný kognitivní základ, se stává rozdílné. Obojí lze zefektivnit, a to jak v rychlosti čtení, tak v obsahové analýze textu. Metody a způsoby rychlého čtení lze nacvičit spolu s lepší koncentrací pozornosti.
Název v anglickém jazyce
Reading and its improvement in a context of new technologies
Popis výsledku anglicky
Methods of effective / efficient reading (speed reading, rational reading, fast reading) can be useful in working with information on a personal level. Reading at the turn of the 20th and 21th century is often put in context with reading of electronic documents and information retrieval and online searching. Online reading or screen reading are also mentioned as forms of present time. Reading from printed documents and electronic documents have common cognitive foundations, but remain different. Both ofthem can become more efficient in speed of reading and content analysis. Methods and means of effective reading can be learned together with better attention and concentration
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INFOS 2013. Zborník príspevkov z 37. medzinárodného informatického sympózia. Inovatívne knižnice a pamäťové inštitúcie. Hľadanie odpovedí na nové výzvy znalostnej spoločnosti. Stará Lesná, 8. - 11. apríla 2013
ISBN
978-80-89586-07-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
159-174
Název nakladatele
Vydal Spolok slovenských knihovníkov
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Stará Lesná, Vysoké Tatry
Datum konání akce
8. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—