Využití latinského divadla při výuce latiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10287463" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10287463 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití latinského divadla při výuce latiny
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší svědectví o pokusech zavádět latinské (autorské) divadlo do výuky latiny. Prostředí, v němž se tak děje, je dvojí: 1) skupina vysokoškolských studentů a absolventů studia klasických jazyků (UK FF), kteří se věnují autorským latinským hrám; 2) několik skupin studentů pražského Akademického gymnázia pracujících s jednoduchými dialogickými texty určenými k dramatizaci. Díky nim získávají možnost rozšířit si slovní zásobu a "vyzkoušet si" myšlení v latině. V příspěvku se také srovnávají poznatky o této dramatické práci s doporučeními a zásadami formulovanými tvůrcem koncepce Schola ludus Janem Amosem Komenským.
Název v anglickém jazyce
Usage of Latin Theatre in Lessons of Latin
Popis výsledku anglicky
The paper adduces a testimony about the attempt to incorporate (original) Latin theatre in Latin teaching. This is seen to have been realized by two groups working under different circumstances. The first of these is a group of university students and alumni of Classics' (Charles University - Faculty of Arts) who perform original Latin plays; the other is a collection of groups of students of the Prague Academic Grammar School who act out simple dialogues intended for performance. In this manner they have an opportunity to enlarge their vocabulary and to try and think in Latin. The experience of this dramatisation is compared with the original principles formulated by John Amos Comenius, who first conceived the notion of the Schola ludus.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů