Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití latinského divadla při výuce latiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10287463" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10287463 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití latinského divadla při výuce latiny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek přináší svědectví o pokusech zavádět latinské (autorské) divadlo do výuky latiny. Prostředí, v němž se tak děje, je dvojí: 1) skupina vysokoškolských studentů a absolventů studia klasických jazyků (UK FF), kteří se věnují autorským latinským hrám; 2) několik skupin studentů pražského Akademického gymnázia pracujících s jednoduchými dialogickými texty určenými k dramatizaci. Díky nim získávají možnost rozšířit si slovní zásobu a "vyzkoušet si" myšlení v latině. V příspěvku se také srovnávají poznatky o této dramatické práci s doporučeními a zásadami formulovanými tvůrcem koncepce Schola ludus Janem Amosem Komenským.

  • Název v anglickém jazyce

    Usage of Latin Theatre in Lessons of Latin

  • Popis výsledku anglicky

    The paper adduces a testimony about the attempt to incorporate (original) Latin theatre in Latin teaching. This is seen to have been realized by two groups working under different circumstances. The first of these is a group of university students and alumni of Classics' (Charles University - Faculty of Arts) who perform original Latin plays; the other is a collection of groups of students of the Prague Academic Grammar School who act out simple dialogues intended for performance. In this manner they have an opportunity to enlarge their vocabulary and to try and think in Latin. The experience of this dramatisation is compared with the original principles formulated by John Amos Comenius, who first conceived the notion of the Schola ludus.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů