Československo 38-89: Využití počítačové simulace pro výuku dějepisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10287841" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10287841 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Československo 38-89: Využití počítačové simulace pro výuku dějepisu
Popis výsledku v původním jazyce
Využívání počítačových her a simulací ve výuce má dlouhou tradici, zejména v USA. Zpočátku zde učitelé pracovali s komerčními produkty (Civilization, Age of Empires), později se začalo s vývojem speciálních výukových her a simulací (Playing history, Mission US). V úvodu článku se dotkneme specifik, které zavádění těchto technologií motivovaly a vzdělávacích cílů, které jsou s těmito novými metodami spojeny. Československo 38-89 je série výukových simulací otevírajících před žáky a studenty klíčové okamžiky soudobé české historie. Simulace žákům umožňuje "prožít" dobové události z pohledů různých aktérů a rozvinout tak hlubší porozumění komplexním politickým, sociálním a kulturním souvislostem. Celý koncept pracuje s představou, že je třeba ve školní výuce reflektovat nejen "velká vyprávění", ale především rozdílné pamětnické perspektivy, nikoli ovšem ve smyslu reprodukce dominantních narativů, ale jejich kritické reflexe ze strany žáků. Tento článek představuje moduly věnované atentátu
Název v anglickém jazyce
Czechoslovakia 38-89: Use of Educational Simulation for History Education
Popis výsledku anglicky
The use of educational digital games and simulations have a long tradition, primarily in the USA. First, teachers implemented mostly commercial games (Civilization, Age of Empires). Later on, the development of specialized educational games and simulations started (Playing history, Mission US). This article explores the introduction of these technologies to formal education and critically discusses educational goals associated with these new methods. It stems from an experimental development and evaluation of an educational simulation Czechoslovakia 38-89. Czechoslovakia 38-89 is a complex educational tool for high school students. Its educational objective is to present key events from Czechoslovakia's contemporary history and to enable students to "experience" these events from different actors' perspectives. In doing so, the simulation aims to develop deeper and critical understanding of the multifaceted political, social and cultural aspects of this time period. This article presen
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF11P01OVV030" target="_blank" >DF11P01OVV030: Příběhy z dějin československého státu: výzkum a experimentální vývoj softwarových simulací pro výuku historie českých zemí ve 20. století</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
140-156
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—