Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Československo 38-89: Využití počítačové simulace pro výuku dějepisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10287841" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10287841 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Československo 38-89: Využití počítačové simulace pro výuku dějepisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Využívání počítačových her a simulací ve výuce má dlouhou tradici, zejména v USA. Zpočátku zde učitelé pracovali s komerčními produkty (Civilization, Age of Empires), později se začalo s vývojem speciálních výukových her a simulací (Playing history, Mission US). V úvodu článku se dotkneme specifik, které zavádění těchto technologií motivovaly a vzdělávacích cílů, které jsou s těmito novými metodami spojeny. Československo 38-89 je série výukových simulací otevírajících před žáky a studenty klíčové okamžiky soudobé české historie. Simulace žákům umožňuje "prožít" dobové události z pohledů různých aktérů a rozvinout tak hlubší porozumění komplexním politickým, sociálním a kulturním souvislostem. Celý koncept pracuje s představou, že je třeba ve školní výuce reflektovat nejen "velká vyprávění", ale především rozdílné pamětnické perspektivy, nikoli ovšem ve smyslu reprodukce dominantních narativů, ale jejich kritické reflexe ze strany žáků. Tento článek představuje moduly věnované atentátu

  • Název v anglickém jazyce

    Czechoslovakia 38-89: Use of Educational Simulation for History Education

  • Popis výsledku anglicky

    The use of educational digital games and simulations have a long tradition, primarily in the USA. First, teachers implemented mostly commercial games (Civilization, Age of Empires). Later on, the development of specialized educational games and simulations started (Playing history, Mission US). This article explores the introduction of these technologies to formal education and critically discusses educational goals associated with these new methods. It stems from an experimental development and evaluation of an educational simulation Czechoslovakia 38-89. Czechoslovakia 38-89 is a complex educational tool for high school students. Its educational objective is to present key events from Czechoslovakia's contemporary history and to enable students to "experience" these events from different actors' perspectives. In doing so, the simulation aims to develop deeper and critical understanding of the multifaceted political, social and cultural aspects of this time period. This article presen

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DF11P01OVV030" target="_blank" >DF11P01OVV030: Příběhy z dějin československého státu: výzkum a experimentální vývoj softwarových simulací pro výuku historie českých zemí ve 20. století</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    140-156

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus