Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Playing with Proximity: Precarious Ethics on Stage in the New Millennium

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290280" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290280 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Playing with Proximity: Precarious Ethics on Stage in the New Millennium

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper first traces some of the discourses that underpin the present discussions of ethics, theatre and performance, beginning with Alan Read's Theatre and Everyday Life: An Ethics of Performance (1993) and Hans-Thies Lehmann's Postdramatic Theatre (1999) and then curling back to the ways in which Emanuel Levinas and Judith Butler's work on proximity and precarity might be used to explore ethics and aesthetics. The second part of the paper investigates how Mark Ravenhill's pool (no Water) (2006), Caryl Churchill's Seven Jewish Children (2009), Tim Crouch's The Author (2009) and David Greig's Fragile (2011) engage with what Lehmann terms 'the politics of perception', responsibility and response-ability within zones of ethical ambivalence and precarity.

  • Název v anglickém jazyce

    Playing with Proximity: Precarious Ethics on Stage in the New Millennium

  • Popis výsledku anglicky

    The paper first traces some of the discourses that underpin the present discussions of ethics, theatre and performance, beginning with Alan Read's Theatre and Everyday Life: An Ethics of Performance (1993) and Hans-Thies Lehmann's Postdramatic Theatre (1999) and then curling back to the ways in which Emanuel Levinas and Judith Butler's work on proximity and precarity might be used to explore ethics and aesthetics. The second part of the paper investigates how Mark Ravenhill's pool (no Water) (2006), Caryl Churchill's Seven Jewish Children (2009), Tim Crouch's The Author (2009) and David Greig's Fragile (2011) engage with what Lehmann terms 'the politics of perception', responsibility and response-ability within zones of ethical ambivalence and precarity.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Ethical Speculations in Contemporary British Theatre

  • ISBN

    978-1-349-45214-9

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    117-134

  • Počet stran knihy

    240

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Basingstoke

  • Kód UT WoS kapitoly