Playing with Proximity: Precarious Ethics on Stage in the New Millennium
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290280" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290280 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Playing with Proximity: Precarious Ethics on Stage in the New Millennium
Popis výsledku v původním jazyce
The paper first traces some of the discourses that underpin the present discussions of ethics, theatre and performance, beginning with Alan Read's Theatre and Everyday Life: An Ethics of Performance (1993) and Hans-Thies Lehmann's Postdramatic Theatre (1999) and then curling back to the ways in which Emanuel Levinas and Judith Butler's work on proximity and precarity might be used to explore ethics and aesthetics. The second part of the paper investigates how Mark Ravenhill's pool (no Water) (2006), Caryl Churchill's Seven Jewish Children (2009), Tim Crouch's The Author (2009) and David Greig's Fragile (2011) engage with what Lehmann terms 'the politics of perception', responsibility and response-ability within zones of ethical ambivalence and precarity.
Název v anglickém jazyce
Playing with Proximity: Precarious Ethics on Stage in the New Millennium
Popis výsledku anglicky
The paper first traces some of the discourses that underpin the present discussions of ethics, theatre and performance, beginning with Alan Read's Theatre and Everyday Life: An Ethics of Performance (1993) and Hans-Thies Lehmann's Postdramatic Theatre (1999) and then curling back to the ways in which Emanuel Levinas and Judith Butler's work on proximity and precarity might be used to explore ethics and aesthetics. The second part of the paper investigates how Mark Ravenhill's pool (no Water) (2006), Caryl Churchill's Seven Jewish Children (2009), Tim Crouch's The Author (2009) and David Greig's Fragile (2011) engage with what Lehmann terms 'the politics of perception', responsibility and response-ability within zones of ethical ambivalence and precarity.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Ethical Speculations in Contemporary British Theatre
ISBN
978-1-349-45214-9
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
117-134
Počet stran knihy
240
Název nakladatele
Palgrave Macmillan
Místo vydání
Basingstoke
Kód UT WoS kapitoly
—