Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigating Variation in Replicability : A "Many Labs" Replication Project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290453" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290453 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.psycontent.com/content/n657m04571w51j70/fulltext.pdf" target="_blank" >http://www.psycontent.com/content/n657m04571w51j70/fulltext.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1027/1864-9335/a000178" target="_blank" >10.1027/1864-9335/a000178</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigating Variation in Replicability : A "Many Labs" Replication Project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although replication is a central tenet of science, direct replications are rare in psychology. This research tested variation in the replicability of 13 classic and contemporary effects across 36 independent samples totaling 6,344 participants. In the aggregate, 10 effects replicated consistently. One effect - imagined contact reducing prejudice - showed weak support for replicability. And two effects - flag priming influencing conservatism and currency priming influencing system justification - did not replicate. We compared whether the conditions such as lab versus online or US versus international sample predicted effect magnitudes. By and large they did not. The results of this small sample of effects suggest that replicability is more dependent on the effect itself than on the sample and setting used to investigate the effect.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigating Variation in Replicability : A "Many Labs" Replication Project

  • Popis výsledku anglicky

    Although replication is a central tenet of science, direct replications are rare in psychology. This research tested variation in the replicability of 13 classic and contemporary effects across 36 independent samples totaling 6,344 participants. In the aggregate, 10 effects replicated consistently. One effect - imagined contact reducing prejudice - showed weak support for replicability. And two effects - flag priming influencing conservatism and currency priming influencing system justification - did not replicate. We compared whether the conditions such as lab versus online or US versus international sample predicted effect magnitudes. By and large they did not. The results of this small sample of effects suggest that replicability is more dependent on the effect itself than on the sample and setting used to investigate the effect.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Social Psychology

  • ISSN

    1864-9335

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    142-152

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus