Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cestování Čechů na jihoslovanské pobřeží ve dvacátých letech 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290472" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://historicalsociology.cz/abstrakty/1-2014-2/jiri-soukal-silvie-vancurova" target="_blank" >http://historicalsociology.cz/abstrakty/1-2014-2/jiri-soukal-silvie-vancurova</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363525.2014.3" target="_blank" >10.14712/23363525.2014.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cestování Čechů na jihoslovanské pobřeží ve dvacátých letech 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je věnován československému vnímání dovolených v Jugoslávii ve 20. letech 20. století, přičemž zvláštní pasáž se zaměřuje na typologizaci českých turistů. Propagace letních dovolených těžila ze tří základních pilířů, důraz na české služby, na slovanskou vzájemnost a na na dostupné ceny. Všechny tyto aspekty jsou v práci zkoumány. Ukazuje se, že zatímco význam slovanské vzájemnosti postupně klesal, příznivé ceny v Jugoslávii si trvale udržovaly rozhodující roli ve vztazích k dovoleným na Jugoslávii.

  • Název v anglickém jazyce

    The Travel Habits of Czechs to the Yugoslavian Coast in the 1920s

  • Popis výsledku anglicky

    This article centres around the Czechoslovakian percpetion of holiday travel to Yugoslavia in the 1920s with particular attention to the typology of Czech tourists. It has been shown that travel to Yugoslavia was very popular among the middle classes whohad enough time and money. The welthier classes preferred France. The main selling points travel agents and hotel owners used to promote travel Yugoslavia were affordability, service targeted to Czechs and Pan-slavism. The idea of mutual Slavonic tradition had been in existence since the 19 th century. Evidence would seem to show that the most significant factor for repeat travel was affordability. Conservative Czech tourist remained loyal guests of Yugoslavia during the 1920s and 1930s.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historická sociologie

  • ISSN

    1804-0616

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    63-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus