Cestování Čechů na jihoslovanské pobřeží ve dvacátých letech 20. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290472" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290472 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://historicalsociology.cz/abstrakty/1-2014-2/jiri-soukal-silvie-vancurova" target="_blank" >http://historicalsociology.cz/abstrakty/1-2014-2/jiri-soukal-silvie-vancurova</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363525.2014.3" target="_blank" >10.14712/23363525.2014.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cestování Čechů na jihoslovanské pobřeží ve dvacátých letech 20. století
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je věnován československému vnímání dovolených v Jugoslávii ve 20. letech 20. století, přičemž zvláštní pasáž se zaměřuje na typologizaci českých turistů. Propagace letních dovolených těžila ze tří základních pilířů, důraz na české služby, na slovanskou vzájemnost a na na dostupné ceny. Všechny tyto aspekty jsou v práci zkoumány. Ukazuje se, že zatímco význam slovanské vzájemnosti postupně klesal, příznivé ceny v Jugoslávii si trvale udržovaly rozhodující roli ve vztazích k dovoleným na Jugoslávii.
Název v anglickém jazyce
The Travel Habits of Czechs to the Yugoslavian Coast in the 1920s
Popis výsledku anglicky
This article centres around the Czechoslovakian percpetion of holiday travel to Yugoslavia in the 1920s with particular attention to the typology of Czech tourists. It has been shown that travel to Yugoslavia was very popular among the middle classes whohad enough time and money. The welthier classes preferred France. The main selling points travel agents and hotel owners used to promote travel Yugoslavia were affordability, service targeted to Czechs and Pan-slavism. The idea of mutual Slavonic tradition had been in existence since the 19 th century. Evidence would seem to show that the most significant factor for repeat travel was affordability. Conservative Czech tourist remained loyal guests of Yugoslavia during the 1920s and 1930s.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Historická sociologie
ISSN
1804-0616
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
63-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—