Hubičky na vývoz, distribuce a recepce Ostře sledovaných vlaků v západní Evropě a v USA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290762" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290762 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.academia.edu/7845753/České_hubičky_na_vývoz_distribuce_a_recepce_Ostře_sledovaných_vlaků" target="_blank" >http://www.academia.edu/7845753/České_hubičky_na_vývoz_distribuce_a_recepce_Ostře_sledovaných_vlaků</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hubičky na vývoz, distribuce a recepce Ostře sledovaných vlaků v západní Evropě a v USA
Popis výsledku v původním jazyce
Studie detailně zkoumá historii uvádění a mediální recepce snímku Jiřího Menzela Ostře sledované vlaky na západoevropských trzích a v USA a v západoevropských i amerických médií na konci 60. let. Propojením historie distribuce Ostře sledovaných vlaků v západní Evropě a ve Spojených státech s analýzou recepce filmu ve světovém tisku, jež se často s distribucí prolínala a promítala se do ní, text nabízí přesnější představu o řadě stále zatím jen okrajově známých aspektů spojených s dějinami domácí kinematograie. Například o tom, jak západní kritika vnímala a konstruovala obraz české nové vlny (či "českého zázraku") a jakou roli sehrála zvláště ta americká v tom, že jsou právě Ostře sledované vlaky společně s Láskami jedné plavovlásky a Obchodem na korze- a nikoliv Návrat ztraceného syna, O slavnosti a hostech či Konec srpna v hotelu Ozon - tváří československé nové vlny v zahraničí. Nebo o tom, jak se do pozice a reputace snímku, ale i jeho distribuční cesty na některých trzích, promítl
Název v anglickém jazyce
Exporting Czech Kisses: A History of Distribution and Reception of Closely Watched Trains in Western Europe and the USA
Popis výsledku anglicky
The essay details history of distribution and reception of Jiří Menzel's tragic comedy Closely Watched Trains in Western Europe and in the USA in the late 1960s. By exploring transnational dimension of Closely Watched Trains and relating its release to the history of the Czechoslovak New Wave and political and cultural situation in Czechoslovakia, the essay expands our understanding of Czechoslovak New Wave by adding so far missing international dimension (the role of Western media in constructing Czechoslovak New Wave, the impact of the Prague Spring and the Soviet 1968 invasion....). In doing so it offers a revisionist view on both the history of the Czechoslovak New Wave and the conduct of the Communist-run Czechoslovak film monopoly.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů