Možnosti využití psychologie paměti ve školní praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291881" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10291881 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti využití psychologie paměti ve školní praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá vybranými teoretickými poznatky o paměti a možnostmi jejich uplatnění v praxi učitele. Nejprve se věnuje různým druhům paměti. Následně popisuje fáze paměťového procesu a některé strategie, které napomáhají přesunu informací z krátkodobé do dlouhodobé paměti. Závěrem představuje několik způsobů, jak podpořit proces zapamatování u žáků.
Název v anglickém jazyce
The application of psychology of memory at school
Popis výsledku anglicky
The article is concerned with the selected theoretic information about memory and possibilities of its usage by teachers at school. The first part describes different types of memory. Subsequently, it is focused on memory process phases and some strategies that contribute to transfer of information from short-term memory to long-term memory. Finally, the article presents a couple of ways how to support a memory process by pupils.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů