Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Po stopách digitální demence: připravují nás technologie o rozum?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10292018" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10292018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ikaros.cz/po-stopach-digitalni-demence-pripravuji-nas-technologie-o-rozum" target="_blank" >http://www.ikaros.cz/po-stopach-digitalni-demence-pripravuji-nas-technologie-o-rozum</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Po stopách digitální demence: připravují nás technologie o rozum?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Od publikace kontroverzní knihy německého psychiatra Manfresa Spitzera uplynuly dva roky. Kniha se zabývá zejména účinky informačních a komunikačních technologií na děti a jejich kognitivní vývoj. I když autor užívá argumenatční zkratky a něktetrá jeho tvrzení nejsou podložená, knize se nedá upřít jedno: otevření diskuse o dětech neustále sledujícících digitální technologie, jejich pozornosti a duševních schopnostech. Časový odstup od české publikace knihy umožnil adekvátnější zhodnocení platnosti Spitzerových tvrzení na základě aktuálních studií.

  • Název v anglickém jazyce

    Trailing digital dementia: are technologies making us dumb?

  • Popis výsledku anglicky

    The controversial book of German psychologist Manfred Spitzer has been published almost a two years ago. It deals mainly with the effects of information and communication technologies on children and their cognitive development. While the author is usingsimplifying reasoning and sometimes invalid argumentation, the positive impact of the book is apparent: opening the debate about the always-present always-online children and their attention and mental abilities. The time between publishing the book andthis review allows us to look on the topic with qualified citation of relevant studies on hand.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-21024S" target="_blank" >GA13-21024S: Světový projekt o Internetu – Česká republika II: Analýza sociálních a politických aspektů nerovného užívání Internetu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů