Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge acquisition from the perspective of cognitive science

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10296230" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10296230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2014_proceedings01.pdf" target="_blank" >http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2014_proceedings01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge acquisition from the perspective of cognitive science

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper shows how the linguistic theory contributes to the theory of knowledge acquisition. Two controversial approaches are analyzed. The first one is the conception of how language (either through its semantics or syntax) can lead to the acquisitionof some non-linguistic concepts (color, number, time etc.) by effecting the cognition. The second approach is The paper shows how the linguistic theory contributes to the theory of knowledge acquisition. Two controversial approaches are analyzed. The first one is the conception of how language (either through its semantics or syntax) can lead to the acquisition of some non-linguistic concepts (color, number, time etc.) by effecting the cognition. The second approach is from the perspective of cognitivescience, which is based on rationalist paradigm presupposing the existence of innate ideas. It is shown, how the theory explains the acquisition of both language & non-linguistic knowledge from innate mental resources (Universal Grammar,

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge acquisition from the perspective of cognitive science

  • Popis výsledku anglicky

    The paper shows how the linguistic theory contributes to the theory of knowledge acquisition. Two controversial approaches are analyzed. The first one is the conception of how language (either through its semantics or syntax) can lead to the acquisitionof some non-linguistic concepts (color, number, time etc.) by effecting the cognition. The second approach is The paper shows how the linguistic theory contributes to the theory of knowledge acquisition. Two controversial approaches are analyzed. The first one is the conception of how language (either through its semantics or syntax) can lead to the acquisition of some non-linguistic concepts (color, number, time etc.) by effecting the cognition. The second approach is from the perspective of cognitivescience, which is based on rationalist paradigm presupposing the existence of innate ideas. It is shown, how the theory explains the acquisition of both language & non-linguistic knowledge from innate mental resources (Universal Grammar,

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    British Library

  • ISBN

    978-0-9928772-0-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    161-164

  • Název nakladatele

    Sciemcee Publishing, London

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London

  • Datum konání akce

    17. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku