Knowledge acquisition from the perspective of cognitive science
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10296230" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10296230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2014_proceedings01.pdf" target="_blank" >http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2014_proceedings01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Knowledge acquisition from the perspective of cognitive science
Popis výsledku v původním jazyce
The paper shows how the linguistic theory contributes to the theory of knowledge acquisition. Two controversial approaches are analyzed. The first one is the conception of how language (either through its semantics or syntax) can lead to the acquisitionof some non-linguistic concepts (color, number, time etc.) by effecting the cognition. The second approach is The paper shows how the linguistic theory contributes to the theory of knowledge acquisition. Two controversial approaches are analyzed. The first one is the conception of how language (either through its semantics or syntax) can lead to the acquisition of some non-linguistic concepts (color, number, time etc.) by effecting the cognition. The second approach is from the perspective of cognitivescience, which is based on rationalist paradigm presupposing the existence of innate ideas. It is shown, how the theory explains the acquisition of both language & non-linguistic knowledge from innate mental resources (Universal Grammar,
Název v anglickém jazyce
Knowledge acquisition from the perspective of cognitive science
Popis výsledku anglicky
The paper shows how the linguistic theory contributes to the theory of knowledge acquisition. Two controversial approaches are analyzed. The first one is the conception of how language (either through its semantics or syntax) can lead to the acquisitionof some non-linguistic concepts (color, number, time etc.) by effecting the cognition. The second approach is The paper shows how the linguistic theory contributes to the theory of knowledge acquisition. Two controversial approaches are analyzed. The first one is the conception of how language (either through its semantics or syntax) can lead to the acquisition of some non-linguistic concepts (color, number, time etc.) by effecting the cognition. The second approach is from the perspective of cognitivescience, which is based on rationalist paradigm presupposing the existence of innate ideas. It is shown, how the theory explains the acquisition of both language & non-linguistic knowledge from innate mental resources (Universal Grammar,
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
British Library
ISBN
978-0-9928772-0-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
161-164
Název nakladatele
Sciemcee Publishing, London
Místo vydání
London
Místo konání akce
London
Datum konání akce
17. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—