Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bohemian school humanism and its editorial practices (ca. 1550-1610)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10296618" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10296618 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bohemian school humanism and its editorial practices (ca. 1550-1610)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The volume concentrates on the treatment of classical texts for educational purposes in Bohemia in approximately the 1550s-1620s. This specific - in comparison with other Western European countries, rather 'average' - type of school humanism was characteristic for the literary field which formed around Prague University. In it, a particular form of Melanchthonian Ciceronianism was practised which was adopted by a group of Bohemian humanists during their studies at Saxon universities in the 1530s and 1540s and lasted in a relatively rigid form until the central academic institution was closed in 1622. Such a stability of literary techniques -- based also on an unchanging, institutionally passed-down corpus of teaching manuals and school editions - influenced a series of phenomena, including the communication code used by Czech humanists and the fact that the literary field of Prague University was relatively closed and only partly compatible with other contemporary humanist networks on

  • Název v anglickém jazyce

    Bohemian school humanism and its editorial practices (ca. 1550-1610)

  • Popis výsledku anglicky

    The volume concentrates on the treatment of classical texts for educational purposes in Bohemia in approximately the 1550s-1620s. This specific - in comparison with other Western European countries, rather 'average' - type of school humanism was characteristic for the literary field which formed around Prague University. In it, a particular form of Melanchthonian Ciceronianism was practised which was adopted by a group of Bohemian humanists during their studies at Saxon universities in the 1530s and 1540s and lasted in a relatively rigid form until the central academic institution was closed in 1622. Such a stability of literary techniques -- based also on an unchanging, institutionally passed-down corpus of teaching manuals and school editions - influenced a series of phenomena, including the communication code used by Czech humanists and the fact that the literary field of Prague University was relatively closed and only partly compatible with other contemporary humanist networks on

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP406%2F10%2F0591" target="_blank" >GAP406/10/0591: EUROPA HUMANISTICA. Literární a jazyková recepce antických textů v českých zemích v letech 1470-1600.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-2-503-55180-7

  • Počet stran knihy

    369

  • Název nakladatele

    Brepols

  • Místo vydání

    Turnhout

  • Kód UT WoS knihy