Dvojí výjimečnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10297521" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10297521 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dvojí výjimečnost
Popis výsledku v původním jazyce
Konferenční příspěvek nazvaný ""Dvojí výjimečnost"" se zabývá díly umělců Naděždy Plíškové a Rudolfa Němce. Tyto umělce, tvořící převážně v 60. a 70. letech minulého století, spojuje mimo jiného, například příslušnosti ke Křižovnické škole čistého humorubez vtipu, také fakt, že byli vedle talentu výtvarného obdařeni rovněž talentem literárním, konkrétně básnickým. Nejsou však ""rýmujícími výtvarníky"", na poli literárním vykazují stejné úspěchy jako ve svých grafických dílech a někomu tak mohou být známi pouze jako básníci. Jejich talenty se však navzájem propojují či jeden doplňuje druhý. Nejenže své básnické sbírky doplňují vlastními grafikami a vytváří tak jednotný umělecký celek, jedno druhému může sloužit také jako vzájemné doplnění, určité vodítko ke čtení, ať už matérie textové či obrazové. Nestačí-li recipientovi vidět, může číst (a naopak) a tím jejich dílu snáze či lépe porozumět.
Název v anglickém jazyce
Doubly Exceptional
Popis výsledku anglicky
This contribution to the conference deals with the work of the artists Naděžda Plíšková and Rudolf Němec. These artists, whose main creative period was the 1960s and 1970s, are linked by several features. For example, they were both members of the Crusaders' School of Pure Humour Without Jokes, and there was also the fact that they were both endowed not only with artistic but also with literary talent, specifically poetic. However, they are not just ""rhyming artists""; in the literary field they achieved the same success as in their graphic works. Their talents are interconnected or complement each other. Not only are their collections of poetry complemented by their own graphic work and thus form a single artistic whole, but the two elements can alsoserve to complement each other, as a kind of guideline to reading either the textual or the pictorial material. If the recipient is not satisfied with seeing, he or she can read (or vice versa) and so understand their work better or more
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vidět-slyšet-číst-rozumět
ISBN
978-80-87922-05-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze. Katolická teologická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
KTF/UK
Datum konání akce
24. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—