Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dvojí výjimečnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10297521" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10297521 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dvojí výjimečnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Konferenční příspěvek nazvaný ""Dvojí výjimečnost"" se zabývá díly umělců Naděždy Plíškové a Rudolfa Němce. Tyto umělce, tvořící převážně v 60. a 70. letech minulého století, spojuje mimo jiného, například příslušnosti ke Křižovnické škole čistého humorubez vtipu, také fakt, že byli vedle talentu výtvarného obdařeni rovněž talentem literárním, konkrétně básnickým. Nejsou však ""rýmujícími výtvarníky"", na poli literárním vykazují stejné úspěchy jako ve svých grafických dílech a někomu tak mohou být známi pouze jako básníci. Jejich talenty se však navzájem propojují či jeden doplňuje druhý. Nejenže své básnické sbírky doplňují vlastními grafikami a vytváří tak jednotný umělecký celek, jedno druhému může sloužit také jako vzájemné doplnění, určité vodítko ke čtení, ať už matérie textové či obrazové. Nestačí-li recipientovi vidět, může číst (a naopak) a tím jejich dílu snáze či lépe porozumět.

  • Název v anglickém jazyce

    Doubly Exceptional

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution to the conference deals with the work of the artists Naděžda Plíšková and Rudolf Němec. These artists, whose main creative period was the 1960s and 1970s, are linked by several features. For example, they were both members of the Crusaders' School of Pure Humour Without Jokes, and there was also the fact that they were both endowed not only with artistic but also with literary talent, specifically poetic. However, they are not just ""rhyming artists""; in the literary field they achieved the same success as in their graphic works. Their talents are interconnected or complement each other. Not only are their collections of poetry complemented by their own graphic work and thus form a single artistic whole, but the two elements can alsoserve to complement each other, as a kind of guideline to reading either the textual or the pictorial material. If the recipient is not satisfied with seeing, he or she can read (or vice versa) and so understand their work better or more

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vidět-slyšet-číst-rozumět

  • ISBN

    978-80-87922-05-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze. Katolická teologická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    KTF/UK

  • Datum konání akce

    24. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku