Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10320548" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10320548 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tělo hudby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tělo hudby zkoumá, v jakém smyslu můžeme a musíme hudbě, která je tradičně považována za výsostně ideální či metafyzické umění, přiřknout také nějaké tělo, a pokouší se jednotlivé aspekty tělesnosti v hudbě analyzovat. Chce ukázat, že tělo hudby není redukovatelné jen na fyzikálně popsatelné vlnění (v případě zvuku) a že není pouze podmínkou sine qua non hudební zkušenosti (v případě těl účastníků hudby). Hudba je zde pojímána jako komplexní vtělený proces, jehož součástí jsou hudební i nehudební složky, těla, ideje, pohyby a inspirace. Námi navrhovaný pojem inspirace modelovaný na základě alergické reakce (představující nepřímý vliv) nám pomáhá uchopit vztahy v rámci tohoto složitého expresivního pole. Důležitou součástí práce jsou také připojené literárně filosofické texty, které se dotýkají některých zmíněných témat a zároveň "performují" řadu v práci obsažených problémů (opakování, prostupnost stylů, aktualizace).

  • Název v anglickém jazyce

    The Body of Music

  • Popis výsledku anglicky

    The Body of Music examines in what sense we can and must ascribe some sort of a body to music, which has traditionally been considered the most ideal and metaphysical of arts, and it seeks to analyze different aspects of corporeality in music. Its aim isto show that the body of music cannot be reduced to mere physical vibrations (in the case of sound) or simply to the condition sine qua non of musical experience (in the case of the bodies of the participants of music). Music is understood here as a complex embodied process incorporating musical and extra-musical elements, bodies, ideas, movements and inspirations. We propose the concept of inspiration based on the model of allergic reaction (signifying indirect influence) for the description of the relationships within this complex expressive field.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7476-081-5

  • Počet stran knihy

    292

  • Název nakladatele

    Togga

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy