Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hledání já prostřednictvím vzdělávání a učení se v hypermoderní době

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10320553" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10320553 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hledání já prostřednictvím vzdělávání a učení se v hypermoderní době

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem kapitoly je nastínit některé aspekty vývoje vztahu mezi představami o vzdělávání / učení se dospělých a svobodě. Zmíněno je vzdělávání pojímané jako právo i jako příležitost k seberealizaci. Totéž se týká konceptu učení se. Smyslem textu je problematizovat představu o celoživotním učení se jako konceptu a souboru praktik, který vychází z potřeb (dospělého) jednotlivce, respektuje jeho možnosti a pomáhá jeho rozvoji bez toho, že by s sebou nesl prvek manipulace údajně vlastní všem konceptům vzdělávání opřeným o určité závazné hodnoty a obsahy. Kapitola se vyhraňuje vůči představě o individualizovaném a neformalizovaném učení se jako přímé cestě k možnosti lidí kontrolovat své vlastní životy.

  • Název v anglickém jazyce

    Quest for self via education and learning in the hypermodern times

  • Popis výsledku anglicky

    The chaper has a goal to outline some aspects of a development of relations between key ideas on adult education (learning) and freedom. Education viewed as a right and a source of self-fulfilment is also involved into the analysis. That is also the caseof learning. The purpose of a chapter is to challenge lifelong learning as a concept and set of practices that are based on true needs of an (adult) individual, respects his or her capacities and supports his or her development without any manipulativebiases, that are often seen as knit with concepts of education based on particulat values and contents. The chapter criticises the intepretation of individualised on non-formalized learning as a direct way to a capacity to control our own lifes.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Dospělý jedince v hypermoderní době

  • ISBN

    978-80-244-4809-1

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    30-39

  • Počet stran knihy

    96

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly