Hledání já prostřednictvím vzdělávání a učení se v hypermoderní době
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10320553" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10320553 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hledání já prostřednictvím vzdělávání a učení se v hypermoderní době
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem kapitoly je nastínit některé aspekty vývoje vztahu mezi představami o vzdělávání / učení se dospělých a svobodě. Zmíněno je vzdělávání pojímané jako právo i jako příležitost k seberealizaci. Totéž se týká konceptu učení se. Smyslem textu je problematizovat představu o celoživotním učení se jako konceptu a souboru praktik, který vychází z potřeb (dospělého) jednotlivce, respektuje jeho možnosti a pomáhá jeho rozvoji bez toho, že by s sebou nesl prvek manipulace údajně vlastní všem konceptům vzdělávání opřeným o určité závazné hodnoty a obsahy. Kapitola se vyhraňuje vůči představě o individualizovaném a neformalizovaném učení se jako přímé cestě k možnosti lidí kontrolovat své vlastní životy.
Název v anglickém jazyce
Quest for self via education and learning in the hypermodern times
Popis výsledku anglicky
The chaper has a goal to outline some aspects of a development of relations between key ideas on adult education (learning) and freedom. Education viewed as a right and a source of self-fulfilment is also involved into the analysis. That is also the caseof learning. The purpose of a chapter is to challenge lifelong learning as a concept and set of practices that are based on true needs of an (adult) individual, respects his or her capacities and supports his or her development without any manipulativebiases, that are often seen as knit with concepts of education based on particulat values and contents. The chapter criticises the intepretation of individualised on non-formalized learning as a direct way to a capacity to control our own lifes.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Dospělý jedince v hypermoderní době
ISBN
978-80-244-4809-1
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
30-39
Počet stran knihy
96
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—