Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Accuracy and fluency in the speech of the advanced learner of English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10320976" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10320976 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Accuracy and fluency in the speech of the advanced learner of English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The thesis analyses the accuracy and fluency of spoken advanced-learner English. It draws its data from a corpus comprising 50 15-minute interviews with English philology students and from a parallel native-speaker corpus of 49 interviews. Accuracy is explored by error analysis. Salient features of advanced learner English are identified and reveal that 2 groups of error are found to be most frequent, namely the use of articles and tenses. For fluency measurements a selection of variables has been chosen to describe speed fluency (speech rate) and breakdown fluency (the frequency of unfilled and filled pauses), and the results are compared with the parallel corpus. The analysed native speakers produce speech at a generally much higher rate than the majority of the learners. No direct correlation is found between fluency and the frequency of errors. Moreover, the learners overuse filled and unfilled pauses and produce shorter speech runs. The conclusion of the thesis offers numerous ped

  • Název v anglickém jazyce

    Accuracy and fluency in the speech of the advanced learner of English

  • Popis výsledku anglicky

    The thesis analyses the accuracy and fluency of spoken advanced-learner English. It draws its data from a corpus comprising 50 15-minute interviews with English philology students and from a parallel native-speaker corpus of 49 interviews. Accuracy is explored by error analysis. Salient features of advanced learner English are identified and reveal that 2 groups of error are found to be most frequent, namely the use of articles and tenses. For fluency measurements a selection of variables has been chosen to describe speed fluency (speech rate) and breakdown fluency (the frequency of unfilled and filled pauses), and the results are compared with the parallel corpus. The analysed native speakers produce speech at a generally much higher rate than the majority of the learners. No direct correlation is found between fluency and the frequency of errors. Moreover, the learners overuse filled and unfilled pauses and produce shorter speech runs. The conclusion of the thesis offers numerous ped

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů